Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telispjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 279219" data-attributes="member: 50635"><p>Kor sedan ett par sasonger tillbaka pa ett par T1or som jag tycker funkar jattebra for pist och aven kortare turer. Men ska man ga langre ar de lite val tunga och harda for att vara riktigt skona, trots walkmode. Mina tidigare Garmont Veloce kunde man a andra sidan ga hur langt som helst i utan problem men de blev istallet pa tock for mjuka for att pressa nerfor, och funkade inte speciellt bra med en styv bindning som cobra. Pjaxvalet beror ju pa hur mkt du tankt kora i pist/randonnee. Om du tror du kommer ligga typ 60/40 pist eller mer skulle jag kopt T1an men om du ar en riktig toppturare skulle jag nog kanske provat nya T2x, verkar ju som en bra kombination av styvhet och ga-komfort.</p><p></p><p>Dessutom beror markesvalet lite pa hur din fot ser ut. Har sjalv smala fotter med normalhogt valv vilket passar bra i scarpa-laster men Garmont och crispi ar bredare och passar battre om man har ett hogt valv. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 279219, member: 50635"] Kor sedan ett par sasonger tillbaka pa ett par T1or som jag tycker funkar jattebra for pist och aven kortare turer. Men ska man ga langre ar de lite val tunga och harda for att vara riktigt skona, trots walkmode. Mina tidigare Garmont Veloce kunde man a andra sidan ga hur langt som helst i utan problem men de blev istallet pa tock for mjuka for att pressa nerfor, och funkade inte speciellt bra med en styv bindning som cobra. Pjaxvalet beror ju pa hur mkt du tankt kora i pist/randonnee. Om du tror du kommer ligga typ 60/40 pist eller mer skulle jag kopt T1an men om du ar en riktig toppturare skulle jag nog kanske provat nya T2x, verkar ju som en bra kombination av styvhet och ga-komfort. Dessutom beror markesvalet lite pa hur din fot ser ut. Har sjalv smala fotter med normalhogt valv vilket passar bra i scarpa-laster men Garmont och crispi ar bredare och passar battre om man har ett hogt valv. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telispjäxor?
Tillbaka
Topp