Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
telisskidor till tjej?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lunchboy" data-source="post: 122008" data-attributes="member: 39109"><p>Tycker kanske inte du skall satsa på BC, inte direkt kul skida för henne tror jag. Köp ett par relativt breda och inte för hårda skidor. Vet att Head Mojo kommer i tjejvariant- men inte om den kommer till vintern eller till nästa. Kanske blir lite tråkigt att hoppa över på ett par skidor som är så lite carvade, i allafall i pisten. Om hon kan tänka sig att ha kvar sina gamla skidor är det ju bara att köpa något brett och tufft, så kan hon åka på de gamla i pisten...</p><p>Linken funkar, men den enda anledningen att ha ett par sådana är om man åker med ett sjukt tryck eller väger mycket. En brutta på 165 klarar sig mer än nog med Rottefella R6. När det gäller nationaliteters syn på olika bindningar kan jag ju bara säga att jag har bott i Norge i sju år. Norrbaggarna älskar allt som är norskt. Linken är väl den mest högteknologiska uppfinning som har kommit från detta land. Tätt följd av osthyveln och gemet... Rottefella ser jag som mindre komplicerad än ett gem, men de funkar bra.</p><p>Så, med andra ord: breda, snygga, ganska mjuka, gärna tjejskidor- med R6 är mitt tips.</p><p>Kaz</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lunchboy, post: 122008, member: 39109"] Tycker kanske inte du skall satsa på BC, inte direkt kul skida för henne tror jag. Köp ett par relativt breda och inte för hårda skidor. Vet att Head Mojo kommer i tjejvariant- men inte om den kommer till vintern eller till nästa. Kanske blir lite tråkigt att hoppa över på ett par skidor som är så lite carvade, i allafall i pisten. Om hon kan tänka sig att ha kvar sina gamla skidor är det ju bara att köpa något brett och tufft, så kan hon åka på de gamla i pisten... Linken funkar, men den enda anledningen att ha ett par sådana är om man åker med ett sjukt tryck eller väger mycket. En brutta på 165 klarar sig mer än nog med Rottefella R6. När det gäller nationaliteters syn på olika bindningar kan jag ju bara säga att jag har bott i Norge i sju år. Norrbaggarna älskar allt som är norskt. Linken är väl den mest högteknologiska uppfinning som har kommit från detta land. Tätt följd av osthyveln och gemet... Rottefella ser jag som mindre komplicerad än ett gem, men de funkar bra. Så, med andra ord: breda, snygga, ganska mjuka, gärna tjejskidor- med R6 är mitt tips. Kaz [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
telisskidor till tjej?
Tillbaka
Topp