Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="abelmann" data-source="post: 199313" data-attributes="member: 14701"><p>Baste herr PSX,</p><p></p><p>Skidbranschens tips och tricks? Jag har avancerat fran ett par K2 Off Piste via Head Monster 85 till Rossi T4 (som gamla B3), och jag maste saga att det har blivit roligare och roligare. Att "surfa" fram pa ett par feta lagg med los hal ar bland det basta som finns. Gamla skolan (= langa smala lagg) var att sladda nerfor backen, vilket ju ar vad man gor med ett par feta skidor nar man val hamnar i pisten. Vill man kora Varldscuplikt sa gar man val pa ett par carvingskidor, men jag har svart att se hur traditionellt telemarksmassigt det skulle vara. Knabyxor, luskofta, laderpjaxor och tvarsmala lagg kan vara helt ratt, men jag kanner inte manga telemarkare som inte gillar ett par feta lagg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="abelmann, post: 199313, member: 14701"] Baste herr PSX, Skidbranschens tips och tricks? Jag har avancerat fran ett par K2 Off Piste via Head Monster 85 till Rossi T4 (som gamla B3), och jag maste saga att det har blivit roligare och roligare. Att "surfa" fram pa ett par feta lagg med los hal ar bland det basta som finns. Gamla skolan (= langa smala lagg) var att sladda nerfor backen, vilket ju ar vad man gor med ett par feta skidor nar man val hamnar i pisten. Vill man kora Varldscuplikt sa gar man val pa ett par carvingskidor, men jag har svart att se hur traditionellt telemarksmassigt det skulle vara. Knabyxor, luskofta, laderpjaxor och tvarsmala lagg kan vara helt ratt, men jag kanner inte manga telemarkare som inte gillar ett par feta lagg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Tillbaka
Topp