Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hannadego" data-source="post: 200798" data-attributes="member: 43453"><p>Tja!</p><p></p><p>Har precis haft samma funderingar som du, köp av offpistskida som funkar i pisten. Jag har nu precis köpt ett par Scott Santiago Mission (168 cm, 86mm midja) men har av naturliga skäl (ingen snö) inte hunnit prova dom än. De tips jag dock fick är att välja en skida runt 85-90 i midjan, förutsatt att du vill ha en möjlighet att köra på skär i pisten (är tungt att kanta skidor över 90 i midjan om du inte har stålpjäxor eller är asstark). Jag är dock lite lättare och kortare än dig (172cm, 65 kg) så du kan nog gå upp lite i bredd beroende på vad du har för pjäxor. Många bra förslag har redan kommit upp tidigare.</p><p></p><p>Ang. bindning skulle jag vilja tipsa om 7tm:s bindningar då de har en utlösningsfunktion som kan vara mycket värd om man vill skona knäna. Vet många korsband som blitt räddade av dom och har inte hört så mycket negativt om dom. De har även kommit med en ny bindning som heter Power.</p><p></p><p>Kolla in sport-conrad och telemark-pyrenees, har bra priser på många skidor.</p><p></p><p>Lycka till, may the snow be with us!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hannadego, post: 200798, member: 43453"] Tja! Har precis haft samma funderingar som du, köp av offpistskida som funkar i pisten. Jag har nu precis köpt ett par Scott Santiago Mission (168 cm, 86mm midja) men har av naturliga skäl (ingen snö) inte hunnit prova dom än. De tips jag dock fick är att välja en skida runt 85-90 i midjan, förutsatt att du vill ha en möjlighet att köra på skär i pisten (är tungt att kanta skidor över 90 i midjan om du inte har stålpjäxor eller är asstark). Jag är dock lite lättare och kortare än dig (172cm, 65 kg) så du kan nog gå upp lite i bredd beroende på vad du har för pjäxor. Många bra förslag har redan kommit upp tidigare. Ang. bindning skulle jag vilja tipsa om 7tm:s bindningar då de har en utlösningsfunktion som kan vara mycket värd om man vill skona knäna. Vet många korsband som blitt räddade av dom och har inte hört så mycket negativt om dom. De har även kommit med en ny bindning som heter Power. Kolla in sport-conrad och telemark-pyrenees, har bra priser på många skidor. Lycka till, may the snow be with us! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Tillbaka
Topp