Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeB" data-source="post: 200938" data-attributes="member: 52631"><p>Tjipp </p><p></p><p>Appropå bindning så har jag åkt senaste året med en hammerhead bindning tillsammans med ett par skarpa T1 och måste säga att jag är riktigt nöjd. De är riktigt stabila och man kan välja hur aktiva man vill ha dem. Åker man pist kan man gärna ha lite mer 4-5 och utanför lite mindre oftast 3. Det går ganska enkelt att ställa om dem till att vara mindre aktiva än bindningar som rottefälla när man går uppåt. Dessutom kan man enkelt sätta hälgrejen bakofram för att få ytterligare lättare när man går uppåt. </p><p></p><p>De blir aldrig helt neutrala som en randobindning, 7tms eller de som kommer från BD men jag tycker faktist att det är bättre med lite motsånd. Det blir som enklara att hantera skidorna när man ska vända o så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeB, post: 200938, member: 52631"] Tjipp Appropå bindning så har jag åkt senaste året med en hammerhead bindning tillsammans med ett par skarpa T1 och måste säga att jag är riktigt nöjd. De är riktigt stabila och man kan välja hur aktiva man vill ha dem. Åker man pist kan man gärna ha lite mer 4-5 och utanför lite mindre oftast 3. Det går ganska enkelt att ställa om dem till att vara mindre aktiva än bindningar som rottefälla när man går uppåt. Dessutom kan man enkelt sätta hälgrejen bakofram för att få ytterligare lättare när man går uppåt. De blir aldrig helt neutrala som en randobindning, 7tms eller de som kommer från BD men jag tycker faktist att det är bättre med lite motsånd. Det blir som enklara att hantera skidorna när man ska vända o så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisskidor
Tillbaka
Topp