Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Terje om FIS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 922997" data-attributes="member: 33485"><p>[MEDIA=vimeo]12995913[/MEDIA]</p><p></p><p>Ge det ett par år så kommer säkerligen skidåkarna känna samma sak inom freestyle. Det är fantastiskt att de verkar göra sitt bästa för att skapa något bra nu men jag tror att det på sikt blir på deras villkor och inte åkarnas.</p><p>FIS har ju en gedigen bakgrund av att vara duktiga på att göra atleter upprörda, jag förstår inte varför så många parkåkare är så lyriska över att hamna under FIS vingar, av alla skäl som åkare tidigare och nu har/haft.</p><p></p><p>Vad händer när något tråkigt inträffar och någon skadar sig allvarligt i en slopestyle/pipe-tävling? Ska särskilda trick förbjudas? Ska skidorna få regulationer? Ska föremålen i tävlingsbacken få restriktioner? FIS har ju dömt ut trick i andra grenar för att de har vart för farliga... </p><p></p><p>FIS verkar göra sitt bästa för att hindra utvecklingen av alla utförsåknings-sporter. Härligt att de också tar bort atleternas yttrandefrihet, själv får jag lite Kim Jong - vibbar, fast utan fräna solglasögon.</p><p></p><p></p><p>Tråkigt att de nu lyckats förstöra alpint för både åkarna och tittarna...</p><p></p><p>EDIT</p><p>Hittade en video på någon som kör GS med de nya skidorna</p><p>[MEDIA=youtube]76yYnVgbx98[/MEDIA]</p><p>Ser ju väldigt säkert och roligt ut...</p><p></p><p>//Nu officiell FIS-suger tråd?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 922997, member: 33485"] [MEDIA=vimeo]12995913[/MEDIA] Ge det ett par år så kommer säkerligen skidåkarna känna samma sak inom freestyle. Det är fantastiskt att de verkar göra sitt bästa för att skapa något bra nu men jag tror att det på sikt blir på deras villkor och inte åkarnas. FIS har ju en gedigen bakgrund av att vara duktiga på att göra atleter upprörda, jag förstår inte varför så många parkåkare är så lyriska över att hamna under FIS vingar, av alla skäl som åkare tidigare och nu har/haft. Vad händer när något tråkigt inträffar och någon skadar sig allvarligt i en slopestyle/pipe-tävling? Ska särskilda trick förbjudas? Ska skidorna få regulationer? Ska föremålen i tävlingsbacken få restriktioner? FIS har ju dömt ut trick i andra grenar för att de har vart för farliga... FIS verkar göra sitt bästa för att hindra utvecklingen av alla utförsåknings-sporter. Härligt att de också tar bort atleternas yttrandefrihet, själv får jag lite Kim Jong - vibbar, fast utan fräna solglasögon. Tråkigt att de nu lyckats förstöra alpint för både åkarna och tittarna... EDIT Hittade en video på någon som kör GS med de nya skidorna [MEDIA=youtube]76yYnVgbx98[/MEDIA] Ser ju väldigt säkert och roligt ut... //Nu officiell FIS-suger tråd? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Terje om FIS
Tillbaka
Topp