Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Terje om FIS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 923036" data-attributes="member: 80557"><p>Jag tänker inte glida in och säga något för eller mot FIS, men just det där har en poäng. </p><p></p><p>Väldigt mkt firmor/organisationer vill tjäna pengar på sporten (oavsett om det är FIS eller under TTR ledning, eller AFP eller vad det heter för freeski). Om det visar sig att det är något speciellt trick/obstacle, som till och med visar sig vara farligt över den normala livsfaran (hur det nu skulle funka), kanske är det då läge att säga att man skiter i det tricket/obstaclet. Samtidigt är ju utövarna själv med på risken. Samtidigt kanske vissa inte är med på risken efter ett tag men fortsätter för att det är typ ett jobb och det är det som krävs. asch, vet inte vad jag vill säga det är ju typ allt "över-huvud" och av stål.</p><p></p><p></p><p></p><p>Samtidigt alla som går runt med "fis sucks" vet nog inte ens vad det handlar om utan för att det är coolt med en sån sticker precis som det tydligen var coolt att gå runt med "i ride for kevin" sticker... sista fallet lite lätt smaklöst...</p><p></p><p></p><p>Jag tycker man ser ganska ofta uppe på glaciärer skidklubbar/nationallag som del av dagen (som gimmick? eller faktiskt träning?) kör på gamla sunkskidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 923036, member: 80557"] Jag tänker inte glida in och säga något för eller mot FIS, men just det där har en poäng. Väldigt mkt firmor/organisationer vill tjäna pengar på sporten (oavsett om det är FIS eller under TTR ledning, eller AFP eller vad det heter för freeski). Om det visar sig att det är något speciellt trick/obstacle, som till och med visar sig vara farligt över den normala livsfaran (hur det nu skulle funka), kanske är det då läge att säga att man skiter i det tricket/obstaclet. Samtidigt är ju utövarna själv med på risken. Samtidigt kanske vissa inte är med på risken efter ett tag men fortsätter för att det är typ ett jobb och det är det som krävs. asch, vet inte vad jag vill säga det är ju typ allt "över-huvud" och av stål. Samtidigt alla som går runt med "fis sucks" vet nog inte ens vad det handlar om utan för att det är coolt med en sån sticker precis som det tydligen var coolt att gå runt med "i ride for kevin" sticker... sista fallet lite lätt smaklöst... Jag tycker man ser ganska ofta uppe på glaciärer skidklubbar/nationallag som del av dagen (som gimmick? eller faktiskt träning?) kör på gamla sunkskidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Terje om FIS
Tillbaka
Topp