Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av Duke PT!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1209290" data-attributes="member: 145112"><p>Jag går med Duke bindningen, är typ världenssämsta på att tura, och kan inte jämföra med Shiften som jag inte testat, men en liten reflektion kommer iallafall </p><p></p><p>Den är otroligt enkel att använda, man har samma problem med den som med alla andra PT-bindningar, det är krångligt i början att komma i tådelen, men när man vant sig så är det lugnt.</p><p>Däremot är det smidigt med att det är en helt vanlig bakdel på bindningen, så inget vridande eller liknande, bara klicka i.</p><p>Har mest tagit bort tådelen, och lagt den i ryggan på vägen upp, det har inte varit något problem att få tillbaka dem när man väl skall åka neråt igen, skrapade bort snön som fastnat på fram med hjälp utan tådelen innan jag satt ihop allt, sjukt smidigt och känns som man inte kan göra något fel, utan när det klickat ihop, så är det safe. </p><p>Testade idag att låta tådelen vara kvar på skidan, reagerade inte på viktökningen, men när jag skulle åka ner så var det sjukt smidigt, bara klicka tillbaka den, släppa skistoppern och av med hudarna, sen var allt klart. </p><p>En kompis lånade skidorna i våras och turade en hel del på dem, och han gillade mer att ha tådelen kvar, då han tyckte balansen blev bättre. Men han är norsk, så man kanske inte kan lita allt för mycket på honom...</p><p></p><p>Jag är som sagt kass på turande, så är som sagt inte den som skall uttala mig för mycket, känner oxå att jag inte kommer bli hardcore turkille, utan kommer gå när tillfälle ges, och gillar tanken på att ha möjlighet till det. </p><p>Skulle jag bara tura, köpa lätt lätta saker, så skulle jag inte gå på Duke, men för min del, då jag kommer gå kortare turer från liften, för att kunna utnyttja berget mer, och även ha möjlighet att komma ifrån de värsta veckorna med mycket folk, så känner jag att det är en grym lösning. Känns bra mycket skönare att ha en riktig bindning när jag åker som vanligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1209290, member: 145112"] Jag går med Duke bindningen, är typ världenssämsta på att tura, och kan inte jämföra med Shiften som jag inte testat, men en liten reflektion kommer iallafall Den är otroligt enkel att använda, man har samma problem med den som med alla andra PT-bindningar, det är krångligt i början att komma i tådelen, men när man vant sig så är det lugnt. Däremot är det smidigt med att det är en helt vanlig bakdel på bindningen, så inget vridande eller liknande, bara klicka i. Har mest tagit bort tådelen, och lagt den i ryggan på vägen upp, det har inte varit något problem att få tillbaka dem när man väl skall åka neråt igen, skrapade bort snön som fastnat på fram med hjälp utan tådelen innan jag satt ihop allt, sjukt smidigt och känns som man inte kan göra något fel, utan när det klickat ihop, så är det safe. Testade idag att låta tådelen vara kvar på skidan, reagerade inte på viktökningen, men när jag skulle åka ner så var det sjukt smidigt, bara klicka tillbaka den, släppa skistoppern och av med hudarna, sen var allt klart. En kompis lånade skidorna i våras och turade en hel del på dem, och han gillade mer att ha tådelen kvar, då han tyckte balansen blev bättre. Men han är norsk, så man kanske inte kan lita allt för mycket på honom... Jag är som sagt kass på turande, så är som sagt inte den som skall uttala mig för mycket, känner oxå att jag inte kommer bli hardcore turkille, utan kommer gå när tillfälle ges, och gillar tanken på att ha möjlighet till det. Skulle jag bara tura, köpa lätt lätta saker, så skulle jag inte gå på Duke, men för min del, då jag kommer gå kortare turer från liften, för att kunna utnyttja berget mer, och även ha möjlighet att komma ifrån de värsta veckorna med mycket folk, så känner jag att det är en grym lösning. Känns bra mycket skönare att ha en riktig bindning när jag åker som vanligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av Duke PT!
Tillbaka
Topp