Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av nästa års skidor igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 527546"><p><strong>Faction Royale 183 cm 120 mm under foten radius 25 meter </strong></p><p></p><p>En lite hårdare fullrocker skida. Nästan lika styv som JJ. Körde p åden i två timmar i puder, uppkörd puder och i pisten. Tyvärr så kan jag inte köra riktigt hårt då jag har haft sönder mitt knä ganska rejält. </p><p></p><p>Men här är mitt utlåtande då:</p><p></p><p>I puder så flyter de på utan problem så som förväntar sig med denna midjan. Riktigt roliga att leka runt med och små hoppa med på allt som finns. Jag körde de monterade på mellan rekommenderad och new school montering. Körde runt och lekte med de och log i konstant så det är förmodligen ett bra betyg då!</p><p></p><p>I uppkörd puder så var det riktigt riktigt trevliga skidor som inte alls hade den tendensen att fastna med tailen som en del skidor har tex Hellbenten. Det beror nog förmodligen på att de är så pass styva som de är. Men samma sak här. Nosen är över snön hela tiden och flyter på bra. Inte allt för mycket att klaga på. Och stabil är den då den som sagt är relativt styv.</p><p></p><p>Men trots allt så är det en full rocker och de är inte alls optimala i uppkörd skräpsnö tycker jag.</p><p></p><p>I pisten så fungerar de oki men inte mer. Kan vara att så att skidan inte är optimalt preparerad då kanten är helt sneslipen och Jerry och jag fick inte den riktigt bra när vi körde den i maskinen. Hade förmodligen varit en annan upplevelse med en riktigt bra kant.</p><p></p><p>Avslutande betyg: Pist: 2/5 (jag jämför med min GS-skida eller SL-skida)</p><p> Puder 5/5</p><p> Uppkörd "skitsnö" 4/5 </p><p></p><p><strong>Bohemé King Forest 185 cm 105 mm under foten Radius: 18 meter</strong></p><p></p><p>Körde dessa skidor i 4 åk då försäljaren var stressad och skulle iväg. En <strong>DYR</strong> skida. Kostar i paket med stavar, bindning och fodral 2000 chf. (16000kr) Blev väldigt överraskad av hur bra dessa flöt upp då jag innan dessa hade kört ovanstående skida. Inga problem alls i puder eller i uppkört puder. Dessa bara körde genom allt. Svängde på riktigt bra och mycket i pisten. Med andra ord en rolig skida men lite väl dyr då.</p><p></p><p></p><p>//Hasse</p><p></p><p>Ps. Återkommer på onsdag eller torsdag då jag skall på skidtest i två dagar och testa resten av nästa års skidor. Ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 527546"] [b]Faction Royale 183 cm 120 mm under foten radius 25 meter [/b] En lite hårdare fullrocker skida. Nästan lika styv som JJ. Körde p åden i två timmar i puder, uppkörd puder och i pisten. Tyvärr så kan jag inte köra riktigt hårt då jag har haft sönder mitt knä ganska rejält. Men här är mitt utlåtande då: I puder så flyter de på utan problem så som förväntar sig med denna midjan. Riktigt roliga att leka runt med och små hoppa med på allt som finns. Jag körde de monterade på mellan rekommenderad och new school montering. Körde runt och lekte med de och log i konstant så det är förmodligen ett bra betyg då! I uppkörd puder så var det riktigt riktigt trevliga skidor som inte alls hade den tendensen att fastna med tailen som en del skidor har tex Hellbenten. Det beror nog förmodligen på att de är så pass styva som de är. Men samma sak här. Nosen är över snön hela tiden och flyter på bra. Inte allt för mycket att klaga på. Och stabil är den då den som sagt är relativt styv. Men trots allt så är det en full rocker och de är inte alls optimala i uppkörd skräpsnö tycker jag. I pisten så fungerar de oki men inte mer. Kan vara att så att skidan inte är optimalt preparerad då kanten är helt sneslipen och Jerry och jag fick inte den riktigt bra när vi körde den i maskinen. Hade förmodligen varit en annan upplevelse med en riktigt bra kant. Avslutande betyg: Pist: 2/5 (jag jämför med min GS-skida eller SL-skida) Puder 5/5 Uppkörd "skitsnö" 4/5 [b]Bohemé King Forest 185 cm 105 mm under foten Radius: 18 meter[/b] Körde dessa skidor i 4 åk då försäljaren var stressad och skulle iväg. En [b]DYR[/b] skida. Kostar i paket med stavar, bindning och fodral 2000 chf. (16000kr) Blev väldigt överraskad av hur bra dessa flöt upp då jag innan dessa hade kört ovanstående skida. Inga problem alls i puder eller i uppkört puder. Dessa bara körde genom allt. Svängde på riktigt bra och mycket i pisten. Med andra ord en rolig skida men lite väl dyr då. //Hasse Ps. Återkommer på onsdag eller torsdag då jag skall på skidtest i två dagar och testa resten av nästa års skidor. Ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av nästa års skidor igen.
Tillbaka
Topp