Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av ny setup. Mercury, Extrem ButcherHook115+Radical FTz12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1000853" data-attributes="member: 13861"><p>Jag kör just nu runt med Mercury + FT12 + Rocker 2 115. Har slängt i en gammal Intuition-innersko från ett par Krypton Pro och skruvat på ett par Boosters. Har inte riktigt fått till innerskorna ännu så komforten är inte riktigt där men överlag så tycker jag pjäxan känns jäkligt bra. Ibland känns det som att den saknar lite stöd i sidled när man slänger skidorna på tvärsen för att dumpa fart, osäker på om det beror på att materialet i skaftet kunde varit styvare, som i Vulcan, eller någon annan anledning. Flexet är väl egentligen det största problemet, precis som alla säger. Den har inte riktigt den där köttiga och trygga känslan som jag får i mina Lupo SP så jag är sugen på att testa att slipa ner bumpstoppen på insidan av skalet, och eventuellt testa andra tungor. Sen är ju dom fippliga spännena en avdelning för sig men är man hyfsat försiktig så borde dom hålla hyfsat länge. </p><p></p><p>Men i övrigt så känns setupen jäkligt bra. Man blir liksom sjukt lätt på foten (som i övriga livet med andra ord) och lite ninjasmidig trots min akuta ölfetma. Jag känner noll flex från bindningen även med en såpass bred skida och hårda Årepister (med andra ord ett steg från ren blankis).</p><p></p><p>Med allt det sagt så är jag mer eller mindre fullständigt övertygad om att köra med Beast + Vulcan nästa år. Grym gåfunktion, låg vikt och förmåga att driva breda skidor, det känns som det jag är ute efter. </p><p></p><p> [USER=35991]@Blide[/USER]. Bild tack, intressant att se hur det ser ut med ett par Full Tilt-tungor också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1000853, member: 13861"] Jag kör just nu runt med Mercury + FT12 + Rocker 2 115. Har slängt i en gammal Intuition-innersko från ett par Krypton Pro och skruvat på ett par Boosters. Har inte riktigt fått till innerskorna ännu så komforten är inte riktigt där men överlag så tycker jag pjäxan känns jäkligt bra. Ibland känns det som att den saknar lite stöd i sidled när man slänger skidorna på tvärsen för att dumpa fart, osäker på om det beror på att materialet i skaftet kunde varit styvare, som i Vulcan, eller någon annan anledning. Flexet är väl egentligen det största problemet, precis som alla säger. Den har inte riktigt den där köttiga och trygga känslan som jag får i mina Lupo SP så jag är sugen på att testa att slipa ner bumpstoppen på insidan av skalet, och eventuellt testa andra tungor. Sen är ju dom fippliga spännena en avdelning för sig men är man hyfsat försiktig så borde dom hålla hyfsat länge. Men i övrigt så känns setupen jäkligt bra. Man blir liksom sjukt lätt på foten (som i övriga livet med andra ord) och lite ninjasmidig trots min akuta ölfetma. Jag känner noll flex från bindningen även med en såpass bred skida och hårda Årepister (med andra ord ett steg från ren blankis). Med allt det sagt så är jag mer eller mindre fullständigt övertygad om att köra med Beast + Vulcan nästa år. Grym gåfunktion, låg vikt och förmåga att driva breda skidor, det känns som det jag är ute efter. [USER=35991]@Blide[/USER]. Bild tack, intressant att se hur det ser ut med ett par Full Tilt-tungor också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av ny setup. Mercury, Extrem ButcherHook115+Radical FTz12
Tillbaka
Topp