Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av ny setup. Mercury, Extrem ButcherHook115+Radical FTz12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hanchi" data-source="post: 1002248" data-attributes="member: 59393"><p>Först skall jag säga att jag verkligen uppskattar utförligheten i beskrivningen av testet.</p><p>Sen tycker jag det är kul med en tråd (så som den nu utvecklats) som berör fenomenet med turpjäxor som är lite veka.</p><p></p><p>Jag kör på sen föra säsongen: </p><p>Line influence 115 179cm(2012)</p><p>Dalbello VIRUS TOUR I.D. (2012)</p><p>Dynafit Vertical ST</p><p>Har gjort ca 20 topp-turer med setupen. </p><p></p><p>Har aldrig haft problem med mina tjuvlösningar mm under offpist åkning. Dock är det ju väldigt viktigt att kontrollera att det inte finns någon is under tådelen då man sätter fast bindningen. Dock under hårda dagar i pisten har jag märkt att spännet på tå delen kan hoppa ner några hack. Lösningen är att jag sätter spännet på max vilket inte är optimalt då tån inte löser ut. Har dock vid krascher klarat mig bra då hälen löst ut. Har kontrollerat skruvarna på bindningarna och testat att flexa i turläge men inte hamnat fel med hälen. Kanske är ett problem som inte finns på ST.</p><p></p><p>Det jag märkt med mina innerskor var att de snabbt blev ut-töjda. Lösningen har varit att lägga in en hård komposit sula på 3mm. Jag har även på minna innerskor klistrat fast paddings på bakre delen av skaftet. Det gjorde stor skillnad i hur aggressiv jag upplever pjäxan då den ökar vinklen samtidigt som att vaden kläms åt bättre. Tur-egenskaperna har inte påverkats av modifikationerna.</p><p>Angående flexet så kan jag i pisten känna att pjäxorna är lite veka men aldrig upplevt det offpist. Dalbelo har ju en del erfarenhet av tredelade pjäxor och jag tycker att flexet är väldigt jämnt fördelat då jag trycker på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hanchi, post: 1002248, member: 59393"] Först skall jag säga att jag verkligen uppskattar utförligheten i beskrivningen av testet. Sen tycker jag det är kul med en tråd (så som den nu utvecklats) som berör fenomenet med turpjäxor som är lite veka. Jag kör på sen föra säsongen: Line influence 115 179cm(2012) Dalbello VIRUS TOUR I.D. (2012) Dynafit Vertical ST Har gjort ca 20 topp-turer med setupen. Har aldrig haft problem med mina tjuvlösningar mm under offpist åkning. Dock är det ju väldigt viktigt att kontrollera att det inte finns någon is under tådelen då man sätter fast bindningen. Dock under hårda dagar i pisten har jag märkt att spännet på tå delen kan hoppa ner några hack. Lösningen är att jag sätter spännet på max vilket inte är optimalt då tån inte löser ut. Har dock vid krascher klarat mig bra då hälen löst ut. Har kontrollerat skruvarna på bindningarna och testat att flexa i turläge men inte hamnat fel med hälen. Kanske är ett problem som inte finns på ST. Det jag märkt med mina innerskor var att de snabbt blev ut-töjda. Lösningen har varit att lägga in en hård komposit sula på 3mm. Jag har även på minna innerskor klistrat fast paddings på bakre delen av skaftet. Det gjorde stor skillnad i hur aggressiv jag upplever pjäxan då den ökar vinklen samtidigt som att vaden kläms åt bättre. Tur-egenskaperna har inte påverkats av modifikationerna. Angående flexet så kan jag i pisten känna att pjäxorna är lite veka men aldrig upplevt det offpist. Dalbelo har ju en del erfarenhet av tredelade pjäxor och jag tycker att flexet är väldigt jämnt fördelat då jag trycker på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Test av ny setup. Mercury, Extrem ButcherHook115+Radical FTz12
Tillbaka
Topp