Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Testa Völkl RTM 86 i lössnö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PierreB" data-source="post: 1098865" data-attributes="member: 165253"><p>Stort tack för svar från er båda! Som</p><p> [USER=12152]@MnO[/USER] skriver så är jag orolig för att man måste gå upp så mycket i längd att det blir fullkomligt orimligt och som Peter skriver, skidorna är nog för hårda.</p><p></p><p>Framförallt håller jag till Åre när jag åker och då kör jag antingen/oftast på mina Head Mojo 90 som är en helt annan typ av skida (funkar ok överallt men egentligen inte bra någonstans förrutom i parken), ibland kör jag på mina Völkl Racetiger, grymma i brant isig pist men suger rejält om det blir mer än en dec snö. </p><p></p><p>Det är framförallt skidor att ha till våren som jag tänker mig. Det skall vara ok att köra med dem på baksidan samtidigt som man på ett hyfsat anständigt sätt skall kunna ta sig ner i ett isigt lundsrapp eller slalombacken.</p><p></p><p>Har kollat lite på 100 eight som</p><p> [USER=16431]@Peter[/USER] skriver om och också Nordicas Enforcer 100, hur tror ni dessa står mot varandra, Bash känns så himla breda? Att alla de skidorna funkar på Åres baksida mer eller mindre utgår jag från men frågan är hur de uppträder i pisten. Tyvärr blir det ofta mer pist än utanför då Skistar har en tendens att stänga ner högzon ganska ofta.</p><p></p><p>Alltid problem när man skall ha en skida som skall funka med allt men hur sjutton skall man få med sig allt när ungarna skall ha minst två par var med sig, då blir man liksom den som får stå med "svarte petter" i hand och bara ta ett par</p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Pierre</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PierreB, post: 1098865, member: 165253"] Stort tack för svar från er båda! Som [USER=12152]@MnO[/USER] skriver så är jag orolig för att man måste gå upp så mycket i längd att det blir fullkomligt orimligt och som Peter skriver, skidorna är nog för hårda. Framförallt håller jag till Åre när jag åker och då kör jag antingen/oftast på mina Head Mojo 90 som är en helt annan typ av skida (funkar ok överallt men egentligen inte bra någonstans förrutom i parken), ibland kör jag på mina Völkl Racetiger, grymma i brant isig pist men suger rejält om det blir mer än en dec snö. Det är framförallt skidor att ha till våren som jag tänker mig. Det skall vara ok att köra med dem på baksidan samtidigt som man på ett hyfsat anständigt sätt skall kunna ta sig ner i ett isigt lundsrapp eller slalombacken. Har kollat lite på 100 eight som [USER=16431]@Peter[/USER] skriver om och också Nordicas Enforcer 100, hur tror ni dessa står mot varandra, Bash känns så himla breda? Att alla de skidorna funkar på Åres baksida mer eller mindre utgår jag från men frågan är hur de uppträder i pisten. Tyvärr blir det ofta mer pist än utanför då Skistar har en tendens att stänga ner högzon ganska ofta. Alltid problem när man skall ha en skida som skall funka med allt men hur sjutton skall man få med sig allt när ungarna skall ha minst två par var med sig, då blir man liksom den som får stå med "svarte petter" i hand och bara ta ett par Mvh Pierre [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Testa Völkl RTM 86 i lössnö?
Tillbaka
Topp