Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat 05/06s Halvfetton?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Petronela" data-source="post: 120458"><p>MnO ! För vem och i vilken världsdel är en skida med bredden 93-100mm perfekt för allroundbruk? Och vad är allroundbruk nu för tiden, är det kanske 25-55cm nysnö per dygn? Själv drar jag till fjälls varje gång det kommer snö, men inte är det många gånger det kommer över 20cm på ett dygn. Har även varit i alperna och Kanada längre perioder och inte är det puder riktigt alla dagar. Så Mno berätta vars du åker i vinter så kan jag sälja mina race skidor och mina ingensmanslandsskidor och köpa mej en allroundskida med midja runt 100mm. Kul i pist med en skida med 100mm midja kan bara betyda en sak, att åkaren inte vet vad han pratar om eller att åkare aldrig svänger. IngemarH79 köp inte för breda skidor om du mest skall hänga i Kittelfjäll i vinter eller så köper du två par, ett par race skidor och ett par runt 85-95mm i midjan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Petronela, post: 120458"] MnO ! För vem och i vilken världsdel är en skida med bredden 93-100mm perfekt för allroundbruk? Och vad är allroundbruk nu för tiden, är det kanske 25-55cm nysnö per dygn? Själv drar jag till fjälls varje gång det kommer snö, men inte är det många gånger det kommer över 20cm på ett dygn. Har även varit i alperna och Kanada längre perioder och inte är det puder riktigt alla dagar. Så Mno berätta vars du åker i vinter så kan jag sälja mina race skidor och mina ingensmanslandsskidor och köpa mej en allroundskida med midja runt 100mm. Kul i pist med en skida med 100mm midja kan bara betyda en sak, att åkaren inte vet vad han pratar om eller att åkare aldrig svänger. IngemarH79 köp inte för breda skidor om du mest skall hänga i Kittelfjäll i vinter eller så köper du två par, ett par race skidor och ett par runt 85-95mm i midjan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat 05/06s Halvfetton?!
Tillbaka
Topp