Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat 05/06s Halvfetton?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 120461"><p>MnO:Du uttalar dej ju fruktansvärt generellt om midjemått och du nämner inget om vikter på åkaren , vad är en normal åkare :85 kg ? För en "liten"(ca 72kg) kille som jag så, är ju inte ett par 195 cm styva skidor med cirka 95 mm i midjan en typisk allroundskida, min definition är just allround inte "funkar allround på de mindre alporterna för en kille som väger 90 kg och bara åker offpist ändå". Sen ditt uttalande om att skidor på 85 mm skulle vara poänglösa , har du åkt på alla dessa? . Jag har ett par med 86 mm midja och jag behöver inte ursäkta mig med "sålänge det inte är jättehårt" de sitter stenhårt fast på blåis också (med teknik så klart) något som är sällsynt bland skidor i samma segment och ännu mer sällsynt bland de fetare, och nej de är varken mjuka lr hårda utan just lagom i flexen. Har inga problem med flyt heller för de har ett fett och välformat brätte. Känns som att vissa vill ha styva skidor för det är manligt lr nåt men skidor ska ju just vara lagom för dess åkare precis om Nojlas verkar ha hittat rätt med sina B3.</p><p> IngemarH79 är i mina ögon en stor kille och har redan ett par pistskidor så visst han ska nog se sig om efter större och styvare skidor men varför säger du inte det i stället för att generalisera om att 95 mm styva långa skidor är helrätt för alla? </p><p></p><p>PS i St Anton en lössnödag så lånade jag ut mina gamla skidor (Bigstix 84 191 cm, Lättåkta och hyfsat mjuka) till en tjej som jag åkte med, hon var normal stor och god skidåkare, Det var som att se någon försöka baxa runt ett par oljetankers när hon försökte åka i pisten med dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 120461"] MnO:Du uttalar dej ju fruktansvärt generellt om midjemått och du nämner inget om vikter på åkaren , vad är en normal åkare :85 kg ? För en "liten"(ca 72kg) kille som jag så, är ju inte ett par 195 cm styva skidor med cirka 95 mm i midjan en typisk allroundskida, min definition är just allround inte "funkar allround på de mindre alporterna för en kille som väger 90 kg och bara åker offpist ändå". Sen ditt uttalande om att skidor på 85 mm skulle vara poänglösa , har du åkt på alla dessa? . Jag har ett par med 86 mm midja och jag behöver inte ursäkta mig med "sålänge det inte är jättehårt" de sitter stenhårt fast på blåis också (med teknik så klart) något som är sällsynt bland skidor i samma segment och ännu mer sällsynt bland de fetare, och nej de är varken mjuka lr hårda utan just lagom i flexen. Har inga problem med flyt heller för de har ett fett och välformat brätte. Känns som att vissa vill ha styva skidor för det är manligt lr nåt men skidor ska ju just vara lagom för dess åkare precis om Nojlas verkar ha hittat rätt med sina B3. IngemarH79 är i mina ögon en stor kille och har redan ett par pistskidor så visst han ska nog se sig om efter större och styvare skidor men varför säger du inte det i stället för att generalisera om att 95 mm styva långa skidor är helrätt för alla? PS i St Anton en lössnödag så lånade jag ut mina gamla skidor (Bigstix 84 191 cm, Lättåkta och hyfsat mjuka) till en tjej som jag åkte med, hon var normal stor och god skidåkare, Det var som att se någon försöka baxa runt ett par oljetankers när hon försökte åka i pisten med dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat 05/06s Halvfetton?!
Tillbaka
Topp