Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat Salomon qst 106? Vad gör en storlek längre skida för bärighet o stabilitet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Always-Sunny" data-source="post: 1079593" data-attributes="member: 144067"><p>Det lilla jag har testat den tycker jag den är ganska lik Q-serien, så har du testat någon av dessa borde det ge dig en fingervisning om det är din typ av skida. Jag tycker skidan var lugn och trygg utan att vara trög. Kan dock inte bedöma hur bra den flyter då jag endast har testat den i uppkörd pist och strax bredvid pisten. </p><p>Angående längd skulle jag nog inte märka någon skillnad i bärighet däremot i stabilitet och sväng. Gillar du t ex att bränna på skulle jag gått upp ett snäpp i längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Always-Sunny, post: 1079593, member: 144067"] Det lilla jag har testat den tycker jag den är ganska lik Q-serien, så har du testat någon av dessa borde det ge dig en fingervisning om det är din typ av skida. Jag tycker skidan var lugn och trygg utan att vara trög. Kan dock inte bedöma hur bra den flyter då jag endast har testat den i uppkörd pist och strax bredvid pisten. Angående längd skulle jag nog inte märka någon skillnad i bärighet däremot i stabilitet och sväng. Gillar du t ex att bränna på skulle jag gått upp ett snäpp i längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Testat Salomon qst 106? Vad gör en storlek längre skida för bärighet o stabilitet?
Tillbaka
Topp