Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
The Silver Season - Japansk (skid)långfilm 2008
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredd" data-source="post: 505748" data-attributes="member: 10485"><p>Surfade runt lite på nätet och hittade gamla favoritfilmen Aspen Extreme (-93) och i samma veva märkte jag att det släppts en japansk långfilm med puder, jibb, handling m.m. förra året. Jag kan dock inte se att den blivit släppt i Sverige och jag vet inte riktigt vart den går att få tag i. Det finns engelska texter till den (och den sägs vara bättre än Aspen Extreme...).</p><p></p><p>Jag hittade en trailer till filmen (på japanska);</p><p><a href="http://www.moviestrailer.org/the-silver-season-movie-trailer.html" target="_blank">http://www.moviestrailer.org/the-silver-season-movie-trailer.html</a></p><p></p><p>Har någon sett filmen?</p><p></p><p>Någon som vet vart den går att få tag i (utan att filmen shippas runt halva jordklotet)?</p><p></p><p>Den japanska titeln är "Gin iro no shîzun".</p><p></p><p>(kanske något för freeride.se att köpa in?)</p><p></p><p>Mvh</p><p>Fredrik</p><p></p><p></p><p>Lite mer info;</p><p></p><p>The Silver Season - Movie (2008)</p><p> </p><p>AKA</p><p>Gin Iro no Shîzun</p><p></p><p>Summary</p><p>Slacker extreme skiers Gin (Eita), Yuji (Tamayama Tetsuji), and Juro (Aoki Munetaka) live life at top speed on the snow white peaks of Hakuba. Other than skiing and more skiing, the three "Alpine Handymen" run odds jobs, ruffle feathers, and make reckless fun, often all at the same time. Gin lands himself a ski instructor gig when city girl Nanami (Tanaka Rena) shows up at the Dogwood Ski Lodge to prepare for her lavish ice chapel wedding. A crash course is in order since her groom-to-be is an expert skier, and she can't even take the bunny hill without, well, crashing. Impatient speed freak Gin and perennially clumsy Nanami couldn't be more different at first gander, but they're both struggling to let go of the past, looking for answers that can only be found on two skis.</p><p></p><p>Cast</p><p>Eita - Gin Shiroyama</p><p>Rena Tanaka - Nanami Ayase</p><p>Tetsuji Tamayama - Yuji Kobato</p><p>Munetaka Aoki - Juro Kaminuma</p><p>Jun Kunimura - Masayuki Seto</p><p>Eriko Sato - Erika Kitahara</p><p>Tetta Sugimoto - Tsukaeru Miyabe</p><p>Yoji Tanaka - Kazuhiko Igawa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredd, post: 505748, member: 10485"] Surfade runt lite på nätet och hittade gamla favoritfilmen Aspen Extreme (-93) och i samma veva märkte jag att det släppts en japansk långfilm med puder, jibb, handling m.m. förra året. Jag kan dock inte se att den blivit släppt i Sverige och jag vet inte riktigt vart den går att få tag i. Det finns engelska texter till den (och den sägs vara bättre än Aspen Extreme...). Jag hittade en trailer till filmen (på japanska); [URL]http://www.moviestrailer.org/the-silver-season-movie-trailer.html[/URL] Har någon sett filmen? Någon som vet vart den går att få tag i (utan att filmen shippas runt halva jordklotet)? Den japanska titeln är "Gin iro no shîzun". (kanske något för freeride.se att köpa in?) Mvh Fredrik Lite mer info; The Silver Season - Movie (2008) AKA Gin Iro no Shîzun Summary Slacker extreme skiers Gin (Eita), Yuji (Tamayama Tetsuji), and Juro (Aoki Munetaka) live life at top speed on the snow white peaks of Hakuba. Other than skiing and more skiing, the three "Alpine Handymen" run odds jobs, ruffle feathers, and make reckless fun, often all at the same time. Gin lands himself a ski instructor gig when city girl Nanami (Tanaka Rena) shows up at the Dogwood Ski Lodge to prepare for her lavish ice chapel wedding. A crash course is in order since her groom-to-be is an expert skier, and she can't even take the bunny hill without, well, crashing. Impatient speed freak Gin and perennially clumsy Nanami couldn't be more different at first gander, but they're both struggling to let go of the past, looking for answers that can only be found on two skis. Cast Eita - Gin Shiroyama Rena Tanaka - Nanami Ayase Tetsuji Tamayama - Yuji Kobato Munetaka Aoki - Juro Kaminuma Jun Kunimura - Masayuki Seto Eriko Sato - Erika Kitahara Tetta Sugimoto - Tsukaeru Miyabe Yoji Tanaka - Kazuhiko Igawa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
The Silver Season - Japansk (skid)långfilm 2008
Tillbaka
Topp