Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Therm-ic! Vad ger mest för pengarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 145886" data-attributes="member: 13863"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag kör sedan förra året med ThermicSole och SuperMax i slalomskorna. Sulorna har värmeslingor under trampdynan och skall enligt Therm-IC värma och stimulera cirkulationen i foten. I praktiken får jag väl säga att det fungerar sådär ... Vid temperaturer ned mot -10 grader känns det verkligen att foten värms. Vid kallare temperaturer (åtminstone för mig) är det svårare att avgöra effekten. Men ... även om fötterna inte känns varma, så har jag inte sluppit iskalla tår även när temparaturen har dragit ned mot -20 grader. Så det tycks fungera trots allt. Hursomhelst skulle jag inte ge mig ut i dag i kallare väder utan mina pjäxvärmare.</p><p></p><p>Både Max+ och SuperMax levereras med laddare. Skillnaden mellan dessa är att SuperMax har större kapacitet. Ett normalpriset tycks vara 1200 :- för Max+ och 1500 :- för SuperMax. Eftersom prisskillnaden är så liten ser jag inget skäl till att välja Max+, gå på SuperMax så har du värme en hel skiddag även när det är kallt (det är väl lixom det som är vitsen?).</p><p></p><p>LionPack verkar helfräckt med ännu högre kapacitet och trådlös reglering av effekten. Jag tror dock att prislappen ligger en bra bit över 2000:- vilket åtminstone jag tycker är i saftigaste laget.</p><p></p><p>Sulor med inbyggda värmeslingor ligger på omkring 500:-. Sulorna är anatomiskt uppbyggda och betydligt bättre än de flesta originalsulor. Man kan också köpa värmeslingor för montering på befintliga sulor för omkring 300:-. Det sistnämnda är naturligtvis attraktivt om man har ett par formgjutna sulor.</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p><p></p><p>PS! Inget av energipacken har inbyggda laddare. De leveras med en "klump" som sätts i eluttaget! DS!</p><p>PS2! <a href="http://www.therm-ic.com/svensk/swf_deutsch/index.htm" target="_blank">http://www.therm-ic.com/svensk/swf_deutsch/index.htm</a> DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 145886, member: 13863"] Hej! Jag kör sedan förra året med ThermicSole och SuperMax i slalomskorna. Sulorna har värmeslingor under trampdynan och skall enligt Therm-IC värma och stimulera cirkulationen i foten. I praktiken får jag väl säga att det fungerar sådär ... Vid temperaturer ned mot -10 grader känns det verkligen att foten värms. Vid kallare temperaturer (åtminstone för mig) är det svårare att avgöra effekten. Men ... även om fötterna inte känns varma, så har jag inte sluppit iskalla tår även när temparaturen har dragit ned mot -20 grader. Så det tycks fungera trots allt. Hursomhelst skulle jag inte ge mig ut i dag i kallare väder utan mina pjäxvärmare. Både Max+ och SuperMax levereras med laddare. Skillnaden mellan dessa är att SuperMax har större kapacitet. Ett normalpriset tycks vara 1200 :- för Max+ och 1500 :- för SuperMax. Eftersom prisskillnaden är så liten ser jag inget skäl till att välja Max+, gå på SuperMax så har du värme en hel skiddag även när det är kallt (det är väl lixom det som är vitsen?). LionPack verkar helfräckt med ännu högre kapacitet och trådlös reglering av effekten. Jag tror dock att prislappen ligger en bra bit över 2000:- vilket åtminstone jag tycker är i saftigaste laget. Sulor med inbyggda värmeslingor ligger på omkring 500:-. Sulorna är anatomiskt uppbyggda och betydligt bättre än de flesta originalsulor. Man kan också köpa värmeslingor för montering på befintliga sulor för omkring 300:-. Det sistnämnda är naturligtvis attraktivt om man har ett par formgjutna sulor. That´s all folks! / MM PS! Inget av energipacken har inbyggda laddare. De leveras med en "klump" som sätts i eluttaget! DS! PS2! [URL]http://www.therm-ic.com/svensk/swf_deutsch/index.htm[/URL] DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Therm-ic! Vad ger mest för pengarna?
Tillbaka
Topp