thirtytwo lashed boots.

pontus-k2

Ny medlem
thirtytwo lashed boots.
köpte 32 lashed bootsen för några dagar sen och testade såklart att sätta på mig dom och spände fast mig på brädan å pressade och lite sånt på madrassen. Men tyckte att dom va lite stela och hårda. Lixom mina "underben" från hälen upp till knäväcken pekade rakt upp medans låren fick böja sig innåt istället för att hela benen lutas lite innåt så att dom får formen av bokstaven A. lite svår beskrivet. Men dom i affären sa att det var riktigt mjuka boots osv. Nån som har dom eller har någon erfarenhet om hur dom blir efter ett tag, mjukar dom upp sig eller är dom så hela tiden?

tacksam för svar / Pontus

thirtytwo lashed boots.
Lashed e en flex 5/10 så riktigt mjuka e dom inte.
grym boot tycker jag, tyvärr håller den sig inte lika hård länge, redan efter 20 timmar kommer du märka en stor skillnad.

thirtytwo lashed boots.
Tycker du dem är små i storleken?? Jag funderar själv på att köpa ett par men jag provade dem förra året och då tyckte jag dem var lite små i storlekarna. Var dock i slutet på säsongen så kunde inte prova andra storlekar :S

thirtytwo lashed boots.
men eftersom jag nästan bara jibbar så vill man ju ha rätt mjuka boots. men om det är så som du säger att dom mjukar upp sig så borde det ju vara lungt, och speciellt eftersom dom på oneoff rekommenderade dom för park åkare.

thirtytwo lashed boots.
Jag körde ett par lashed hela säsongen, sjukt grym boots. Kommer köpa ett par likadana i år igen. Kör med bootsen så kommer den mjuka upp sig.
Ett tips är att stoppa ner hårfönen i bootsen och värma upp dom ordentligt och sen snöra på dig dom och gå runt en timme hemma, vips så har du en formgjuten innersko (åtminstone litegranna) och första åkdagen kommer bli betydligt mindre smärtsam för dig :)

shredda hårt!

thirtytwo lashed boots.
hur är dom i storlek lashed då? stora, små eller normal i storlek? bor i en håla så har inte direkt tillgång att åka och testa boots innan köp =/

thirtytwo lashed boots.
Personligen fick jag en uppfattning att dessa boots var lite bredare men alla upplever nog saker och ting annorlunda. En liten kul grej var att min bror som annars har 43 körde på 45! och jag som annars har 44 korde på 43,5 för ett par år sen av samma årsmodell. Han har långa fötter och smala medans jag har lite bredare( fast ändå längre ). Jag upplevde personligen att denna modell töjde sig ganska fort. Tror att min brors boots måste ha glappat så in i helvete!
Tycker verkligen att det är dumt att köpa boots utan att pröva kommer i 90% av fallen inte bli bra!
Betala lite bensin pengar och åk till stan och köp eller köp på orten där du ska shredda.....

thirtytwo lashed boots.
iofs kanske det finns schyssta boots uppe på sportshopperna i björkliden/riksgränsen.. fan tänkte inte på det, tackar för tipset :) annars hade det blivit 72mil för ett par boots och det känns ganska drygt..

Snödjup

Tillbaka
Topp