Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Thule-as
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1263087" data-attributes="member: 163608"><p>Jag antar att det här kan bli ett problem för fler om det inte redan är det. Har man ett system tillverkat innan 2019 så kan det bli tufft att hitta kit som passar nästa bil oavsett när bilen är tillverkad. </p><p></p><p>Jag kan klippa in Thules förklaring här. Det borde man få göra? Kanske bäst att poängtera att svaret är från en person på Thules support och kanske inte är ett officiellt uttalande från Thules kommunikationsavdelning.</p><p> </p><p><em>För att ett företag ska vara framgångsrikt behöver det också vara innovativt och framåtsträvande. Vi har nu lanserat våra nya Thule Evo och Thule Edge takräckessystem och därmed uppdaterat kitsatser, fotsatser och rörsatser. Alla våra rörsatser och fotsatser, gamla modeller som nyare, är alla kompatibla med varandra. Men kitsatserna är endast kompatibla med den fotsats som de utvecklats för. Så de äldre kitsatserna är endast kompatibla med de äldre fotsatserna och vise versa.</em></p><p><em>Vi har i dagsläget designat, testat och producerat mer än 1000 kitsatser för att våra takräckessystem ska passa så många bilar som möjligt. Men, vi kommer därför inte fortsätta producera gamla kit, då dessa inte är kompatibla med resterande av vårt nya sortiment. </em></p><p><em></em></p><p><em>Bilar med takreling har mer universala lösningar att tillgå, men tyvärr behöver man bilspecifika lösningar för bilar med integrerad takreling, fix points och normal tak. Detta på grund av att bilföretagen konstant förändrar sina bilar på ett sätt som gör att de inte liknar varandra eller har samma mått längre. Det är viktigt att takräckeslösningarna sitter säkert fast då de ska kunna utsättas för både höga hastigheter och tung belastning.</em></p><p><em></em></p><p><em>För nya bilar så som din VW ID 4 finns det inga kit som är kompatibla med bilen samtidigt som de är kompatibla med de äldre fotsatserna, detta då vi helt gått över till produktion utav nya kit som endast är kompatibla med nya fotsatser.</em></p><p><em></em></p><p><em>Vi hoppas på din förståelse för att vi som mer än 75år som marknadsledande i branschen behöver uppgradera oss konstant, precis så som bilindustrin.</em></p><p></p><p>Tidigare har jag fått svaret att de gamla rören inte passar med de nya fotsatserna. Men i det här svaret så tolkar jag det som att de ska vara kompatibla. Isåfall skulle det i mitt fall innebära att jag "bara" behöver punga ut 2100 kr istället för dryga 4000.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1263087, member: 163608"] Jag antar att det här kan bli ett problem för fler om det inte redan är det. Har man ett system tillverkat innan 2019 så kan det bli tufft att hitta kit som passar nästa bil oavsett när bilen är tillverkad. Jag kan klippa in Thules förklaring här. Det borde man få göra? Kanske bäst att poängtera att svaret är från en person på Thules support och kanske inte är ett officiellt uttalande från Thules kommunikationsavdelning. [I]För att ett företag ska vara framgångsrikt behöver det också vara innovativt och framåtsträvande. Vi har nu lanserat våra nya Thule Evo och Thule Edge takräckessystem och därmed uppdaterat kitsatser, fotsatser och rörsatser. Alla våra rörsatser och fotsatser, gamla modeller som nyare, är alla kompatibla med varandra. Men kitsatserna är endast kompatibla med den fotsats som de utvecklats för. Så de äldre kitsatserna är endast kompatibla med de äldre fotsatserna och vise versa. Vi har i dagsläget designat, testat och producerat mer än 1000 kitsatser för att våra takräckessystem ska passa så många bilar som möjligt. Men, vi kommer därför inte fortsätta producera gamla kit, då dessa inte är kompatibla med resterande av vårt nya sortiment. Bilar med takreling har mer universala lösningar att tillgå, men tyvärr behöver man bilspecifika lösningar för bilar med integrerad takreling, fix points och normal tak. Detta på grund av att bilföretagen konstant förändrar sina bilar på ett sätt som gör att de inte liknar varandra eller har samma mått längre. Det är viktigt att takräckeslösningarna sitter säkert fast då de ska kunna utsättas för både höga hastigheter och tung belastning. För nya bilar så som din VW ID 4 finns det inga kit som är kompatibla med bilen samtidigt som de är kompatibla med de äldre fotsatserna, detta då vi helt gått över till produktion utav nya kit som endast är kompatibla med nya fotsatser. Vi hoppas på din förståelse för att vi som mer än 75år som marknadsledande i branschen behöver uppgradera oss konstant, precis så som bilindustrin.[/I] Tidigare har jag fått svaret att de gamla rören inte passar med de nya fotsatserna. Men i det här svaret så tolkar jag det som att de ska vara kompatibla. Isåfall skulle det i mitt fall innebära att jag "bara" behöver punga ut 2100 kr istället för dryga 4000. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Thule-as
Tillbaka
Topp