Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tider på Jic Academy, Flottsbro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johnlonn" data-source="post: 291484" data-attributes="member: 73526"><p>Tjena gubbar.</p><p>Jag var i Flottsbro i går och checka läget.</p><p>Finns en del snö, med de har mycket snöschaktande att göra om vi ska få till en bra arena.</p><p>Men personalen i Flottsbro verkade taggade så det ska nog lösa sig.</p><p>De ska börja bygga arenan i morgon så jag hoppas att de grejar det. Jag kommer även vara på plats i morgon kväll och på tors - fre för att se till så att Arenan blir som vi vill ha den.</p><p>Jag kommer bygga så här efter de förutsättningar vi har.</p><p></p><p>Starplatå med ca 10-15 meter ner till ett 10 m tjockt enkelrör.</p><p>Vidare ner mot ett big jump med två kickar ( ca10-12 m resp ca5 meter)</p><p>Vidare ner mot nästa big jump i samma utförande.</p><p>Väl nere på platten kommer ni kunna välja mellan ett C rail och ett ca 4-5 meter boxrail.</p><p></p><p>Snön är riktigt genomsur och slaskig nu eftersom det är så varmt, så jag kan tänka mig att det snabbt kommer att bli uppkört. Är i diskussion med Flottsbro om vi kan fylla igen lite hål i landningarna under lunchpausen för att hålla en så hög standard som möjligt på parken under dagen.</p><p></p><p>100 anmälda till kvalet på lör nu. Kommer bli ett SJUKT tryck.</p><p></p><p>Vi ses i helgen.</p><p></p><p>Mvh</p><p>/ </p><p>John Lönnqvist</p><p>Turnéledare Jib Academy</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johnlonn, post: 291484, member: 73526"] Tjena gubbar. Jag var i Flottsbro i går och checka läget. Finns en del snö, med de har mycket snöschaktande att göra om vi ska få till en bra arena. Men personalen i Flottsbro verkade taggade så det ska nog lösa sig. De ska börja bygga arenan i morgon så jag hoppas att de grejar det. Jag kommer även vara på plats i morgon kväll och på tors - fre för att se till så att Arenan blir som vi vill ha den. Jag kommer bygga så här efter de förutsättningar vi har. Starplatå med ca 10-15 meter ner till ett 10 m tjockt enkelrör. Vidare ner mot ett big jump med två kickar ( ca10-12 m resp ca5 meter) Vidare ner mot nästa big jump i samma utförande. Väl nere på platten kommer ni kunna välja mellan ett C rail och ett ca 4-5 meter boxrail. Snön är riktigt genomsur och slaskig nu eftersom det är så varmt, så jag kan tänka mig att det snabbt kommer att bli uppkört. Är i diskussion med Flottsbro om vi kan fylla igen lite hål i landningarna under lunchpausen för att hålla en så hög standard som möjligt på parken under dagen. 100 anmälda till kvalet på lör nu. Kommer bli ett SJUKT tryck. Vi ses i helgen. Mvh / John Lönnqvist Turnéledare Jib Academy [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tider på Jic Academy, Flottsbro?
Tillbaka
Topp