Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Tignes 2014/2015
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1045467" data-attributes="member: 132445"><p>Hade varit intressant för diskussionen att få reda på vem du ska jobba för - om det är Langley så kan jag(lite biased kanske) säga att Valdi är att föredra framför Tignes(trevligare by och mer folk(samt mindre hotell)), men vad jag fattade av det vi var över i Tignes och vice versa så hade de som jobbade där det sjukt bra också!</p><p></p><p>Skidåkningen är riktigt bra i hela systemet, men för lättillgänglig offpist så måste det sägas att Valdi väger lite tyngre - med tanke på Fornet(skogen och ovanför Signal-liften) samt Cügnai-sidan/Manchet-dalen och Bellevarde-åken. Detta inte sagt att Tignes är svårtillgängligt, där finns massor med bra åkning! Att ta sig från Tignes till Fornet/Solaise en pudermorgon tar en halvtimme/max en timme, så inga jättedistanser egentligen. </p><p></p><p>Som nämnts ovan så blir det ofta så att man (som Langley-anställd) i Valdi hänger mest med svenskar, medans det i Tignes blir mer blandat med de engelska företagen(som dominerar VC och LL). Ska vara bra fest i båda valdi och Tignes, men bäst i Valdi. Ska enligt rykte finnas en höghöjds-strippklubb i Tignes om det är din grej, jag lyckades aldrig få reda på om det var en myt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1045467, member: 132445"] Hade varit intressant för diskussionen att få reda på vem du ska jobba för - om det är Langley så kan jag(lite biased kanske) säga att Valdi är att föredra framför Tignes(trevligare by och mer folk(samt mindre hotell)), men vad jag fattade av det vi var över i Tignes och vice versa så hade de som jobbade där det sjukt bra också! Skidåkningen är riktigt bra i hela systemet, men för lättillgänglig offpist så måste det sägas att Valdi väger lite tyngre - med tanke på Fornet(skogen och ovanför Signal-liften) samt Cügnai-sidan/Manchet-dalen och Bellevarde-åken. Detta inte sagt att Tignes är svårtillgängligt, där finns massor med bra åkning! Att ta sig från Tignes till Fornet/Solaise en pudermorgon tar en halvtimme/max en timme, så inga jättedistanser egentligen. Som nämnts ovan så blir det ofta så att man (som Langley-anställd) i Valdi hänger mest med svenskar, medans det i Tignes blir mer blandat med de engelska företagen(som dominerar VC och LL). Ska vara bra fest i båda valdi och Tignes, men bäst i Valdi. Ska enligt rykte finnas en höghöjds-strippklubb i Tignes om det är din grej, jag lyckades aldrig få reda på om det var en myt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Tignes 2014/2015
Tillbaka
Topp