Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Till alperna med barnen i jul. Lämlig ort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 350452" data-attributes="member: 33054"><p>Om man som ni känner sig lite osäker och dessutom har två barn med sig är charter överlögset lättaste sättet att ta sig ner till Alperna. </p><p></p><p>Med tanke på er begränsade erfarenhet av riktigt bra skidorter så tror jag att ni komer bli överväldigat nöjda med ui stort sett vilken ort som helt i charterkatalogen, med undantag av Chamonix där det krävs buss till backen på morgonen och det är lite bökigt med barn.</p><p></p><p>Jag åker enbart lågrisflyg ner till Alperna, aldrig charter, för flexibilitetens skull. Kan sticka dit det är snö, behöver inte boka så tidigt etc. men att tro att det blir billigare än charter är en ilusion. </p><p></p><p>Att åka fem sex mil på morgonen är nog ingen bra start på dagen för två barn, jämfört med att bo i en mysig skidort och gå direkt ut i backen. 6 mil på slingriga vägar med massa trafik är inte samma sak som 6 mil i Norrbotten.</p><p></p><p>Om du ändå vill åka reguljärt och fixa allt själv ska du kpa nästa Åka Skidor, kommer i september.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 350452, member: 33054"] Om man som ni känner sig lite osäker och dessutom har två barn med sig är charter överlögset lättaste sättet att ta sig ner till Alperna. Med tanke på er begränsade erfarenhet av riktigt bra skidorter så tror jag att ni komer bli överväldigat nöjda med ui stort sett vilken ort som helt i charterkatalogen, med undantag av Chamonix där det krävs buss till backen på morgonen och det är lite bökigt med barn. Jag åker enbart lågrisflyg ner till Alperna, aldrig charter, för flexibilitetens skull. Kan sticka dit det är snö, behöver inte boka så tidigt etc. men att tro att det blir billigare än charter är en ilusion. Att åka fem sex mil på morgonen är nog ingen bra start på dagen för två barn, jämfört med att bo i en mysig skidort och gå direkt ut i backen. 6 mil på slingriga vägar med massa trafik är inte samma sak som 6 mil i Norrbotten. Om du ändå vill åka reguljärt och fixa allt själv ska du kpa nästa Åka Skidor, kommer i september. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Till alperna med barnen i jul. Lämlig ort?
Tillbaka
Topp