Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Till Geneve m familj till nyår vilken ort? (långt)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 354558" data-attributes="member: 26232"><p>Jag bor i Genève, hör gärna av dig om du vill ha mer info. Här kommer de barnvänligaste ställena som jag känner till i området:</p><p></p><p>Les Contamines: Okänt, enkelt överskådligt, många blå-röda pister, inte alltför mycket folk.</p><p></p><p>Megeve: Lyxig by, snäll skidåkning, bästa pistningen av backarna i Frankrike. </p><p></p><p>Villars i Schweiz: Gammal vykorts-lik ort med på sina ställen riktigt bra åkning. Hänger ihop med Glacier 3000 så här finns åkning även högre upp. Ligger på andra sidan Geneve-sjön bort mot Verbier.</p><p></p><p>Le Grand Bornand: Rejält oexploaterad by med ganska litet system som tyvärr ligger rätt mycket i söderläge. Finns dock åkning i alla väderstreck om man letar lite. </p><p></p><p>Verbier: Stor ort med gott om avancerad åkning. Här finns dock även en hel del lite snällare backar som kan vara värda ett besök.</p><p></p><p>Flaine: Gamla mystiska liftar (och en del lite modernare) med en hel del bra åkning. Byn är en het kandidat till titeln "fulast i Alperna".</p><p></p><p>Ovronnaz i Schweiz har jag inte varit i, men de brukar marknadsföra sig som ett familjevänligt ställe också.</p><p></p><p>I princip samtliga orter som ligger längs med Autoroute Blanche (A40) tar ungefär 1 timme att åka till med bil från Genève. Verbier, Villars och Ovronnaz tar ungefär 1.5 timme. När orterna öppnar beror helt och hållet på när snön kommer. Förra året var det runt 15:e december, året innan var det runt 15:e november...</p><p></p><p>Megeve och Les Contamines ska ni i vilket fall som helst inte missa. Det låter som att det kan vara exakt vad ni letar efter. La Clusaz har en del brant åkning men det är inte ett super-brant berg. Dock mystiskt dragna liftar och relativt mycket folk de gånger jag varit där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 354558, member: 26232"] Jag bor i Genève, hör gärna av dig om du vill ha mer info. Här kommer de barnvänligaste ställena som jag känner till i området: Les Contamines: Okänt, enkelt överskådligt, många blå-röda pister, inte alltför mycket folk. Megeve: Lyxig by, snäll skidåkning, bästa pistningen av backarna i Frankrike. Villars i Schweiz: Gammal vykorts-lik ort med på sina ställen riktigt bra åkning. Hänger ihop med Glacier 3000 så här finns åkning även högre upp. Ligger på andra sidan Geneve-sjön bort mot Verbier. Le Grand Bornand: Rejält oexploaterad by med ganska litet system som tyvärr ligger rätt mycket i söderläge. Finns dock åkning i alla väderstreck om man letar lite. Verbier: Stor ort med gott om avancerad åkning. Här finns dock även en hel del lite snällare backar som kan vara värda ett besök. Flaine: Gamla mystiska liftar (och en del lite modernare) med en hel del bra åkning. Byn är en het kandidat till titeln "fulast i Alperna". Ovronnaz i Schweiz har jag inte varit i, men de brukar marknadsföra sig som ett familjevänligt ställe också. I princip samtliga orter som ligger längs med Autoroute Blanche (A40) tar ungefär 1 timme att åka till med bil från Genève. Verbier, Villars och Ovronnaz tar ungefär 1.5 timme. När orterna öppnar beror helt och hållet på när snön kommer. Förra året var det runt 15:e december, året innan var det runt 15:e november... Megeve och Les Contamines ska ni i vilket fall som helst inte missa. Det låter som att det kan vara exakt vad ni letar efter. La Clusaz har en del brant åkning men det är inte ett super-brant berg. Dock mystiskt dragna liftar och relativt mycket folk de gånger jag varit där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Till Geneve m familj till nyår vilken ort? (långt)
Tillbaka
Topp