Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1062684" data-attributes="member: 132445"><p>Har glidit runt bra på mina Bent Chetlers (2013, de blåa), 123mm i midja i 183:an i snart 30 åkdagar i varierande före över 2 säsonger. Har innan det en helsäsong(150-ish skiddagar) på allt ifrån 90-parklagg, Salomon Rocker 2010(den med fishtail!), Hellbents och allting däremellan (polare med skiduthyrarna). Mina Bent Chetlers är iaf sjukt roliga, lagom mjuka och lekfulla men går samtidigt väldigt bra i fallinjen i båda uppkört och midjedjupt! </p><p>Har kört ett par dagar på BC Noctas som nämnts i tråden, och även fast de var roliga och går som tåget så var de enligt mig en aning för styva för att ge det där lekfulla som man letar efter hos en bred skida. </p><p></p><p>Om du nån gång kört på ett par 120+mm skidor så tänk efter hur du kände och vad du tyckte var viktigt. Tänk också på terrängen - om du ska köra i japan och kanada så blir det en hel del träd, så förslagsvis vill du ha ett par skidor som är snabba att slänga runt på små ytor ifall det behövs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1062684, member: 132445"] Har glidit runt bra på mina Bent Chetlers (2013, de blåa), 123mm i midja i 183:an i snart 30 åkdagar i varierande före över 2 säsonger. Har innan det en helsäsong(150-ish skiddagar) på allt ifrån 90-parklagg, Salomon Rocker 2010(den med fishtail!), Hellbents och allting däremellan (polare med skiduthyrarna). Mina Bent Chetlers är iaf sjukt roliga, lagom mjuka och lekfulla men går samtidigt väldigt bra i fallinjen i båda uppkört och midjedjupt! Har kört ett par dagar på BC Noctas som nämnts i tråden, och även fast de var roliga och går som tåget så var de enligt mig en aning för styva för att ge det där lekfulla som man letar efter hos en bred skida. Om du nån gång kört på ett par 120+mm skidor så tänk efter hur du kände och vad du tyckte var viktigt. Tänk också på terrängen - om du ska köra i japan och kanada så blir det en hel del träd, så förslagsvis vill du ha ett par skidor som är snabba att slänga runt på små ytor ifall det behövs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Tillbaka
Topp