Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1062699" data-attributes="member: 49358"><p>För att spinna vidare lite:</p><p>Noctan har jag testat (dock inte årets som är lättare tack vare ny kärna...Nocta Air som någon redan har nämnt) och tyckte att det var en otroligt rolig skida med massa stabilitet just för att den var tung och dämpad. Vi snackar 5,2kg paret utan bindning!!! Fint och jämnt flex och massa grepp på hårt underlag. Det ända är att jag har ca 15kg på dig och kanske inte blir helt rätt som referens :/ ?</p><p>Bent Chetlers skulle visst kunna vara ett fint alternativ när det flex och lekfullhet (nog ett bättre alternativ än Nocta i detta fall....kanske Nocta Air är bättre?? Vem vet?). Den blev ju styvare för året efter att 192an introducerades men att bomba fallinje i annat än fluffmjuk nysnö är nog mer spännande än vad man vill.</p><p></p><p>Du söker en skida för de stora dagarna som ska kunna lekas med och åkas fort med. Det första som slår mig är 2 saker: </p><p>1. Svårt att veta vad du menar med att den ska vara lekfull. Snackar vi Baklängesåkning/landningar och flippy-spinny. Eller snackar lättåkta som man kan forma vilken sväng man vill. En slash här och en powerslide där? SLARVING [Slaahr-ving] (sladd-carve för den oinvigde)!!!!!</p><p>2. Du gillade inte dina Q115 för att du tyckte vikten var för hög. För bindningen du hade på är ju den tyngsta som finns (som går att gå med iaf) och gör en god del för upplevelsen....har iaf jag upplevt.</p><p> Var det något mer som inte var bra eftersom du inte kunde utvecklas mer.....med tanke på att många av salomons team har kört sin beskärda del på Q115...? Är låg vikt prioriterat? Eller är låg svingvikt mer relevant...för lekfullheten dvs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1062699, member: 49358"] För att spinna vidare lite: Noctan har jag testat (dock inte årets som är lättare tack vare ny kärna...Nocta Air som någon redan har nämnt) och tyckte att det var en otroligt rolig skida med massa stabilitet just för att den var tung och dämpad. Vi snackar 5,2kg paret utan bindning!!! Fint och jämnt flex och massa grepp på hårt underlag. Det ända är att jag har ca 15kg på dig och kanske inte blir helt rätt som referens :/ ? Bent Chetlers skulle visst kunna vara ett fint alternativ när det flex och lekfullhet (nog ett bättre alternativ än Nocta i detta fall....kanske Nocta Air är bättre?? Vem vet?). Den blev ju styvare för året efter att 192an introducerades men att bomba fallinje i annat än fluffmjuk nysnö är nog mer spännande än vad man vill. Du söker en skida för de stora dagarna som ska kunna lekas med och åkas fort med. Det första som slår mig är 2 saker: 1. Svårt att veta vad du menar med att den ska vara lekfull. Snackar vi Baklängesåkning/landningar och flippy-spinny. Eller snackar lättåkta som man kan forma vilken sväng man vill. En slash här och en powerslide där? SLARVING [Slaahr-ving] (sladd-carve för den oinvigde)!!!!! 2. Du gillade inte dina Q115 för att du tyckte vikten var för hög. För bindningen du hade på är ju den tyngsta som finns (som går att gå med iaf) och gör en god del för upplevelsen....har iaf jag upplevt. Var det något mer som inte var bra eftersom du inte kunde utvecklas mer.....med tanke på att många av salomons team har kört sin beskärda del på Q115...? Är låg vikt prioriterat? Eller är låg svingvikt mer relevant...för lekfullheten dvs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Tillbaka
Topp