Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmarcus" data-source="post: 1062723" data-attributes="member: 82708"><p>Rullar vidare på Bents:</p><p></p><p>Jag väger ungefär som dig, (~68) och tycker om att både ladda på när det är öppet, och lattja bland pillows/drops när det är lite trängre. Som det sägs ovan så är den jäkligt lekfull både i uppkört och i midjedjupt. Kanske <em>aningen</em> mjuk om du ska hålla samma tempo som Mr.Windstedt nerför. Dock inget jag personligen märkt av eller tycker är någon nackdel. Det är svårt att få en skida som ska gå som ett ånglok när du vill åka fort och samtidigt vara mjuk och lekfull. Jag kan absolut rekommendera ett par Bent Chetlers till det du ska använda den till, utan tvekan.</p><p></p><p>EDIT</p><p></p><p>Kan även tillägga att jag turat litegrann med dessa + guardian 16. Slutade med att Conrad fick sälja ett par Radical FT istället pga vikten. Så skippa allt som ser ut som en vanlig alpin bindning om du ska tura med dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmarcus, post: 1062723, member: 82708"] Rullar vidare på Bents: Jag väger ungefär som dig, (~68) och tycker om att både ladda på när det är öppet, och lattja bland pillows/drops när det är lite trängre. Som det sägs ovan så är den jäkligt lekfull både i uppkört och i midjedjupt. Kanske [i]aningen[/i] mjuk om du ska hålla samma tempo som Mr.Windstedt nerför. Dock inget jag personligen märkt av eller tycker är någon nackdel. Det är svårt att få en skida som ska gå som ett ånglok när du vill åka fort och samtidigt vara mjuk och lekfull. Jag kan absolut rekommendera ett par Bent Chetlers till det du ska använda den till, utan tvekan. EDIT Kan även tillägga att jag turat litegrann med dessa + guardian 16. Slutade med att Conrad fick sälja ett par Radical FT istället pga vikten. Så skippa allt som ser ut som en vanlig alpin bindning om du ska tura med dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Till Hjärntrusten; nya storlagg ?
Tillbaka
Topp