Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Till synes korkade frågor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 14341" data-attributes="member: 13863"><p>Hur skall man bemöta till synes korkade frågor? </p><p></p><p>Leder var inne på ämnet i sitt inlägg <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3275" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3275</a> . Vad den uppenbart bristande sakkunskapen och ibland även låga intelligensen beror på är inget jag tänker beröra. Men hur är lämpligt att bemöta inlägg "typ".</p><p></p><p>- Låt Sälen Brinna!</p><p>- Finns det Oakleys A-Frame på Skidåkarna i Åre!</p><p>- Vad kostar ett par Bandit XX?</p><p>- Gör det ont att ramla?</p><p>- ...</p><p></p><p>Skall de bemötas med?</p><p></p><p>a) ... (Tystnad)</p><p></p><p>b) Ett korrekt svar:</p><p></p><p>Jag ringde Skidåkarna och de har 2 par vita, 5 par svarta och 7 par blå. Vecka 6 kommer de att få in en sändning med 50 par i alla tillgängliga färger.</p><p></p><p>c) Med ett kort arrogant svar:</p><p></p><p>Ring Skidåkarna själv och fråga, Pucko!</p><p></p><p>d) Med ett lång uttömande svar som andas en inte så liten portion överlägsenhet och ironi:</p><p></p><p>Visst gör det det! Jag var i Åre på turné härom veckan och fick med mig en hel del godbitar. Besöket på Extremes lager under lunchen (deras lunch...haha) var extremt givande! Så givande att jag var tvungen att "låna" en Vojje på torget för att få med mig alla brädorna. Till saken. Hur många vill du ha? Jag fixar dem för 100 kr styck. Ingen garanti förståss, men det är ett bra pris...</p><p></p><p>Personligen är jag lätt road av alternativ d) som ofta leder till en spännande följetong där ämnet snabbt svänger i en helt annan riktning än den ursprungliga frågan. Men hur uppfattar egentligen frågeställaren mitt och andras ofta fullkomligt oväsentliga svar? </p><p></p><p>Förtjänar "dumma" frågor "dumma" svar eller skall man ta sig i kragen och vara korrekt?</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 14341, member: 13863"] Hur skall man bemöta till synes korkade frågor? Leder var inne på ämnet i sitt inlägg [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3275[/URL] . Vad den uppenbart bristande sakkunskapen och ibland även låga intelligensen beror på är inget jag tänker beröra. Men hur är lämpligt att bemöta inlägg "typ". - Låt Sälen Brinna! - Finns det Oakleys A-Frame på Skidåkarna i Åre! - Vad kostar ett par Bandit XX? - Gör det ont att ramla? - ... Skall de bemötas med? a) ... (Tystnad) b) Ett korrekt svar: Jag ringde Skidåkarna och de har 2 par vita, 5 par svarta och 7 par blå. Vecka 6 kommer de att få in en sändning med 50 par i alla tillgängliga färger. c) Med ett kort arrogant svar: Ring Skidåkarna själv och fråga, Pucko! d) Med ett lång uttömande svar som andas en inte så liten portion överlägsenhet och ironi: Visst gör det det! Jag var i Åre på turné härom veckan och fick med mig en hel del godbitar. Besöket på Extremes lager under lunchen (deras lunch...haha) var extremt givande! Så givande att jag var tvungen att "låna" en Vojje på torget för att få med mig alla brädorna. Till saken. Hur många vill du ha? Jag fixar dem för 100 kr styck. Ingen garanti förståss, men det är ett bra pris... Personligen är jag lätt road av alternativ d) som ofta leder till en spännande följetong där ämnet snabbt svänger i en helt annan riktning än den ursprungliga frågan. Men hur uppfattar egentligen frågeställaren mitt och andras ofta fullkomligt oväsentliga svar? Förtjänar "dumma" frågor "dumma" svar eller skall man ta sig i kragen och vara korrekt? That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Till synes korkade frågor!
Tillbaka
Topp