Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
tillåter bergsguider att man lägger transcievern i en transcieverficka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="patrikt" data-source="post: 1338485" data-attributes="member: 131380"><p>Det går nog inte att säga generellt, det är nog helt personberoende. Jag har åkt med UCPAguider som använder ficka och andra som har sele. Kan möjligen vara en generationsfråga där yngre är lite mer benägna på ficka. </p><p>Jag har inget mot sele och det håller transcievern lite varmare vilket är snällare mot batterierna. Min sele har sedan gummband mellan hållare och transeciver så jag kan hänga ut transceivern över eller under jackkanten, så jag måste inte söka med den lös eller med uppknäppt jacka. Funkar för mig och min Mammut Barryvox S. Ser ingen markant fördel med ficka för mej, men övertyga mig gärna.</p><p></p><p>/Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="patrikt, post: 1338485, member: 131380"] Det går nog inte att säga generellt, det är nog helt personberoende. Jag har åkt med UCPAguider som använder ficka och andra som har sele. Kan möjligen vara en generationsfråga där yngre är lite mer benägna på ficka. Jag har inget mot sele och det håller transcievern lite varmare vilket är snällare mot batterierna. Min sele har sedan gummband mellan hållare och transeciver så jag kan hänga ut transceivern över eller under jackkanten, så jag måste inte söka med den lös eller med uppknäppt jacka. Funkar för mig och min Mammut Barryvox S. Ser ingen markant fördel med ficka för mej, men övertyga mig gärna. /Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
tillåter bergsguider att man lägger transcievern i en transcieverficka?
Tillbaka
Topp