Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tipps för köp av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 993079" data-attributes="member: 94366"><p>Med din längd och vikt så tipsar jag om Atomic Automatic i 186 eller 193cm eller Extrem Projekt100 i samma längder.</p><p>Projekt100 är en riktigt fin allround skida med mycket fina pistegenskaper/isgrepp för sin storlek. Automaticen (117mm under foten) gör inte heller bort sig alls i pisten, den går mycket fint på att carva med och behåller greppet även när det blir hårt (så länge man ligger på skär), ska man däremot sladda ner farten i hög hastighet på is så blir det lite bredlaggshackande. 2 mycket fina skidor!</p><p>Purple Haze är iofs en fin skida men 182cm mäter 179cm (rakt med måttband) och jag som är ungefär lika stor som dig upplever den som lite kort faktiskt (jo jag äger skidan).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 993079, member: 94366"] Med din längd och vikt så tipsar jag om Atomic Automatic i 186 eller 193cm eller Extrem Projekt100 i samma längder. Projekt100 är en riktigt fin allround skida med mycket fina pistegenskaper/isgrepp för sin storlek. Automaticen (117mm under foten) gör inte heller bort sig alls i pisten, den går mycket fint på att carva med och behåller greppet även när det blir hårt (så länge man ligger på skär), ska man däremot sladda ner farten i hög hastighet på is så blir det lite bredlaggshackande. 2 mycket fina skidor! Purple Haze är iofs en fin skida men 182cm mäter 179cm (rakt med måttband) och jag som är ungefär lika stor som dig upplever den som lite kort faktiskt (jo jag äger skidan). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tipps för köp av skidor
Tillbaka
Topp