Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tipps om Aosta - Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christer_H" data-source="post: 352646" data-attributes="member: 67313"><p>Tjejen jag nämnde tidigar bodde i Aosta och åkte på närbelägna skidsystem.Det som hon tyckte var bra var att man kunde hyra stor lägenhet mitt i Aosta (100m2) för en rimlig summa och ha bra åkning på mycket nära avstånd.</p><p>Har också för mig att man kunde ta lift i från centrala Aosta till basstationen på ett skidsystem (Pila?) som sedan hadde bra åkning...</p><p>Hittar ingen bra karta med översikt på mindre system, oftast får man upp dom stora systemen.</p><p>Sen är det ju inte långt till stora kända orter men det är inte det jag/vi är riktigt ute efter.</p><p>Har varit på flera av de större alporterna och har tröttnat på mycket folk, party, köer. Vi/Jag vill till ett litet system eller "familje ort", inte för att vi har barn utan för att få bra offpist möjligheter lättåtkommligt med lift eller lättare toppturer (ev. Heli). Dessa orter brukar ligga i närheten av stora kända orter och uppmärksamheten riktas då till dessa och de små närbelägna lämnas i skymundan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christer_H, post: 352646, member: 67313"] Tjejen jag nämnde tidigar bodde i Aosta och åkte på närbelägna skidsystem.Det som hon tyckte var bra var att man kunde hyra stor lägenhet mitt i Aosta (100m2) för en rimlig summa och ha bra åkning på mycket nära avstånd. Har också för mig att man kunde ta lift i från centrala Aosta till basstationen på ett skidsystem (Pila?) som sedan hadde bra åkning... Hittar ingen bra karta med översikt på mindre system, oftast får man upp dom stora systemen. Sen är det ju inte långt till stora kända orter men det är inte det jag/vi är riktigt ute efter. Har varit på flera av de större alporterna och har tröttnat på mycket folk, party, köer. Vi/Jag vill till ett litet system eller "familje ort", inte för att vi har barn utan för att få bra offpist möjligheter lättåtkommligt med lift eller lättare toppturer (ev. Heli). Dessa orter brukar ligga i närheten av stora kända orter och uppmärksamheten riktas då till dessa och de små närbelägna lämnas i skymundan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tipps om Aosta - Italien
Tillbaka
Topp