Tipps om fullface

Mohlkert

Ny medlem
Tipps om fullface
Tjaba. Söker efter en fullfacehjälm som är anpassad för skidåkning som ligger i en lite mindre prisklass än sweets fullface. Hittar inte så många modeller och bra ställen och köpa det på. Skulle vara tacksam för tipps.

// Mohlkert

Tipps om fullface
Tack för tippsen? Är den någon som har en aning om vart man kan köpa giro hjälmen. Svårt att hitta den. Hellst i en butik i Stockholm så att man kan åka dit och testa...

// M

Tipps om fullface
när det gäller fullface finns bara en hjälm.
Troy Lee D2, finns i composit eller carbon utförande, ca 2800 för comp. och 3800 för carbon, tror jag.
Båda har grym passform och är väldigt lätta och smidiga, carbon självklart lättare.
Dyrt, visst men smakar det så kostar det.
Vet inga i sthlm som säljer dessa men kolla Åre skidsport i Åre, samt Borguddbros.com

Senast ändrad:
Tipps om fullface
Håller med Dannediehard där. Sjukt bra passform och värd varje öre.....

//H

Tipps om fullface
dannedieharder sa:
när det gäller fullface finns bara en hjälm.
Troy Lee D2, finns i composit eller carbon utförande, ca 2800 för comp. och 3800 för carbon, tror jag.
Båda har grym passform och är väldigt lätta och smidiga, carbon självklart lättare.
Dyrt, visst men smakar det så kostar det.
Vet inga i sthlm som säljer dessa men kolla Åre skidsport i Åre, samt Borguddbros.com
tror dr spoke i stockholm säljer dom:)

Tipps om fullface
Mohlkert sa:
Någon som vet någonting om Giro Remedy S Comp???

http://www.dogfunk.com/dogfunk/GIR0088/c7/s52/Giro-Remedy-S-Comp-Helmet.html

Någon som vet någonting om passform, rörelse samt om man kan fåtag på den innom europa?

// M
Ganska sà säker pà att skiservice i verbier har sàdana hemma.

Àrets protec ace spade fullface tycker jag är helt konstiga. Oavsett storlek sà gàr ju inte huvudet in genom hàlet! Och jag är ganska säker pà att jag testade rätt hàl dà jag hade en liknande modell för 3-4 àr sen.

Tillbaka
Topp