Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips, alperna för novis...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 276643" data-attributes="member: 37201"><p>När det gäller kedjor så går det att hyra på plats men det är SVINDYRT. Vi fick prisuppgiften 65 Euro för en vecka ifjol. Vi hyrde från AutoEurope (www.autoeurope.se) och fick via dem telefonnumret till uthyraren på plats. Två dagar innan vi skulle flyga ner ringde jag och frågade om vilken bil och framförallt vilken däckdimension det var på bilen. Eftersom det ett par dagar innan uthyrning är klart vilken bil man får är det lätt att ta reda på. </p><p>Med däckdimensionen var det en enkel uppgift att koppla upp sig på www.biltema.se och ta reda på vilka snökejdor jag skulle köpa. Åkte sen och köpte kedjorna för 149:- och sen släpade jag med dem ner (de väger drygt 3 kg). </p><p>Väl på plats upptäckte jag att vi inte behövde använda dem, och därför lämnade jag igen dem på Biltema på öppet köp efter vi kommit hem...</p><p></p><p>Bökigt? Nej. Ekonomiskt? Ja, Om sig och kring sig? Ja, de pengarna kan jag använda till betydligt roligare saker än att hyra kedjor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 276643, member: 37201"] När det gäller kedjor så går det att hyra på plats men det är SVINDYRT. Vi fick prisuppgiften 65 Euro för en vecka ifjol. Vi hyrde från AutoEurope (www.autoeurope.se) och fick via dem telefonnumret till uthyraren på plats. Två dagar innan vi skulle flyga ner ringde jag och frågade om vilken bil och framförallt vilken däckdimension det var på bilen. Eftersom det ett par dagar innan uthyrning är klart vilken bil man får är det lätt att ta reda på. Med däckdimensionen var det en enkel uppgift att koppla upp sig på www.biltema.se och ta reda på vilka snökejdor jag skulle köpa. Åkte sen och köpte kedjorna för 149:- och sen släpade jag med dem ner (de väger drygt 3 kg). Väl på plats upptäckte jag att vi inte behövde använda dem, och därför lämnade jag igen dem på Biltema på öppet köp efter vi kommit hem... Bökigt? Nej. Ekonomiskt? Ja, Om sig och kring sig? Ja, de pengarna kan jag använda till betydligt roligare saker än att hyra kedjor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips, alperna för novis...
Tillbaka
Topp