Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips angående boende och säsong i Val thorens!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1042810" data-attributes="member: 132445"><p>För Val Thorens känns det som det är rätt värt att ha boende innan man kommer ner, byn i sig är ju rätt avsides och liten så att freebase:a med alla sina grejer känns rätt segt om man inte hittar nåt snabbt. Å andra sidan känns en månadshyra på typ 5100:-/skalle ganska så mycket, speciellt om man inte har ett jobbkontrakt och får nån sorts bummarrabatt på liftkortet. Antal kvadrat och fräsch-nivå på boendet är ju rätt intressant med. </p><p></p><p>(Å andra sidan så drog mitt företag som jag jobbade för i alperna 6300:-/månad för att bo i hotellkällaren, menmen - hög mysfaktor). Det är ingen direkt hemlighet att det är dyrt att leva på hög höjd..</p><p></p><p>Så nä, gör upp en ordentlig papper-och-penna budget och tänk ut hur mycket pengar ni behöver för att leva hyfsat okej. Speciellt om ni inte ska jobba något, då det kanske inte är så kul att ringa morsan och fråga efter baguette-bidrag framåt april. Vad ni än gör, spara inte in på lavinutrustningen!</p><p></p><p>( // en av de få på forumet som inte säsongat i Val Thorens, finns nog bättre information att få!)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1042810, member: 132445"] För Val Thorens känns det som det är rätt värt att ha boende innan man kommer ner, byn i sig är ju rätt avsides och liten så att freebase:a med alla sina grejer känns rätt segt om man inte hittar nåt snabbt. Å andra sidan känns en månadshyra på typ 5100:-/skalle ganska så mycket, speciellt om man inte har ett jobbkontrakt och får nån sorts bummarrabatt på liftkortet. Antal kvadrat och fräsch-nivå på boendet är ju rätt intressant med. (Å andra sidan så drog mitt företag som jag jobbade för i alperna 6300:-/månad för att bo i hotellkällaren, menmen - hög mysfaktor). Det är ingen direkt hemlighet att det är dyrt att leva på hög höjd.. Så nä, gör upp en ordentlig papper-och-penna budget och tänk ut hur mycket pengar ni behöver för att leva hyfsat okej. Speciellt om ni inte ska jobba något, då det kanske inte är så kul att ringa morsan och fråga efter baguette-bidrag framåt april. Vad ni än gör, spara inte in på lavinutrustningen! ( // en av de få på forumet som inte säsongat i Val Thorens, finns nog bättre information att få!) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips angående boende och säsong i Val thorens!
Tillbaka
Topp