Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för komplement till RTM84?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 1321465" data-attributes="member: 13199"><p>Mantra och Enforcer är ganska pistbetonade och hårda för att vara allmountain. Har själv kört ett par Mantra 102 ett par år, går grymt i pisten men känns rätt döa i pudret.</p><p></p><p>Har nu inhandlat ett par Blizzard Ruster 10 inför nästa säsong, hyffsat mycket rocker, något mjukare men kommer förhoppnigsvis fortfarande gå chargea rätt bra. Ett sorts mellanmjölkskompromiss som jag hoppas kommer funka som one quiver.</p><p></p><p>Finns massa andra alternativ i samma kategori, Salomon QST106, Head Kore 105, Elan Ripstick 106 eller redan sagda Völkl Blaze 104/106 för att bara nämna några som man knappast går fel med.</p><p></p><p>Skidor i den här storleken kommer kännas stora om du är van vid pistbetonade 85ish midja skidor. Men de kommer bära otroligt mycket bättre i offpisten.</p><p></p><p>Angående längd så tycker jag ofta det rekommenderas för korta längder, jag väger mer än dig 182cm 95kg och kollar aldrig på annat än längsta längd. Längd ger bärighet och stabilitet. Med din storlek, kolla runt 185cm då du ju även skriver att du gillar lite längd </p><p></p><p>Sen kan man såklart gå upp ytterligare en breddklass och komma in på riktiga offpistskidor, tänk igenom själv om det är viktigt att fortfarande kunna bränna några snabba åk i pisten eller om det är 100% prio offpist.</p><p></p><p>Summan av kardemumman, köp en Rustler 10 i 186cm alternativt om du vill ha vad jag tror är en något snällare skida köp en QST 106.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 1321465, member: 13199"] Mantra och Enforcer är ganska pistbetonade och hårda för att vara allmountain. Har själv kört ett par Mantra 102 ett par år, går grymt i pisten men känns rätt döa i pudret. Har nu inhandlat ett par Blizzard Ruster 10 inför nästa säsong, hyffsat mycket rocker, något mjukare men kommer förhoppnigsvis fortfarande gå chargea rätt bra. Ett sorts mellanmjölkskompromiss som jag hoppas kommer funka som one quiver. Finns massa andra alternativ i samma kategori, Salomon QST106, Head Kore 105, Elan Ripstick 106 eller redan sagda Völkl Blaze 104/106 för att bara nämna några som man knappast går fel med. Skidor i den här storleken kommer kännas stora om du är van vid pistbetonade 85ish midja skidor. Men de kommer bära otroligt mycket bättre i offpisten. Angående längd så tycker jag ofta det rekommenderas för korta längder, jag väger mer än dig 182cm 95kg och kollar aldrig på annat än längsta längd. Längd ger bärighet och stabilitet. Med din storlek, kolla runt 185cm då du ju även skriver att du gillar lite längd Sen kan man såklart gå upp ytterligare en breddklass och komma in på riktiga offpistskidor, tänk igenom själv om det är viktigt att fortfarande kunna bränna några snabba åk i pisten eller om det är 100% prio offpist. Summan av kardemumman, köp en Rustler 10 i 186cm alternativt om du vill ha vad jag tror är en något snällare skida köp en QST 106. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för komplement till RTM84?
Tillbaka
Topp