Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips för längre skidutflykt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Erikbrand" data-source="post: 1009678" data-attributes="member: 97196"><p>Runt Storulvån är det nästan enbart lättare klättring som du klarar av med stighudar med undantag för enstaka toppar. Jag va aldrig iväg till sylarna men så vitt jag vet är bergen brantare och åken lite kortare. </p><p></p><p>Det finns möjlighet till att boka guide på plats, men vi körde helt utan då terrängen inte va allt för komplicerad. Som på alla fjäll finns det ju svagare punkter för laviner men de e ju svårt för mig att säga nu på rak arm var man ska akta sig, men hör med dem som jobbar där uppe om du känner dig osäker. </p><p></p><p>Av bergen runt storulvån tyckte jag personligen att Storsnasen erbjöd bäst åkning. Getryggen va nästan som en pist, väldigt mycket folk som vallfärdare upp och åkte ner, blå/röd svårighetsgrad på lutningen. Kan ju ses som ett par första åk för att känna lite på snön och terrängen. </p><p></p><p>Det finns träd så för campingens skull skulle jag inte oroa mig. Men de e just det att trädgräsen enbart innefattar de sista 100 fallhöjdmeterna som dessutom är de allra flackaste. Så åkningen under trädgränsen innefattar ingen vidare skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erikbrand, post: 1009678, member: 97196"] Runt Storulvån är det nästan enbart lättare klättring som du klarar av med stighudar med undantag för enstaka toppar. Jag va aldrig iväg till sylarna men så vitt jag vet är bergen brantare och åken lite kortare. Det finns möjlighet till att boka guide på plats, men vi körde helt utan då terrängen inte va allt för komplicerad. Som på alla fjäll finns det ju svagare punkter för laviner men de e ju svårt för mig att säga nu på rak arm var man ska akta sig, men hör med dem som jobbar där uppe om du känner dig osäker. Av bergen runt storulvån tyckte jag personligen att Storsnasen erbjöd bäst åkning. Getryggen va nästan som en pist, väldigt mycket folk som vallfärdare upp och åkte ner, blå/röd svårighetsgrad på lutningen. Kan ju ses som ett par första åk för att känna lite på snön och terrängen. Det finns träd så för campingens skull skulle jag inte oroa mig. Men de e just det att trädgräsen enbart innefattar de sista 100 fallhöjdmeterna som dessutom är de allra flackaste. Så åkningen under trädgränsen innefattar ingen vidare skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tips för längre skidutflykt
Tillbaka
Topp