Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för mina första lagg och pjäxor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 583894" data-attributes="member: 40931"><p>Mitt tips om du ska på din första säsong till kanada är att köpa tex ett par begagnade völkl Gotama eller k2 Seth i längd ca 5 cm längre än dig själv. Jag råder dig att köpa skidor i kanada då det är avsevärt billigare än i sverige. Kolla Gear Swap på www.tetongravity.com/forums </p><p></p><p>Om du efter ett tag in på säsongen känner att dina skidor inte räcker till, kan du komplettere efter behov, när du vet vad du själv behöver för att hjälpa just din åkning.</p><p></p><p>Eftersom du kommit billigt undan med skidorna ska du sen lägga en rejäl slant på att köpa ett par riktigt bra pjäxor hos en bootfitter. Detta gör du direkt från början så slipper du åka på dåliga pjäxor som du ändå får slänga efter en säsong eftersom dom både gjorde ont och satt dåligt. Du behöver inte fråga dig vilka pjäxor specifikt som är bra, detta vet bootfittern, se bara till att välja en med bra rykte. Försök att inte välja bort något pga pris... det kan bli ganska dyrt, men kommer vara otroligt värt det i långa loppet. Bootfittern bör ligga nära där du åker skidor så du kan göra justeringar kontinuerligt ända tills dess att du är helt nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 583894, member: 40931"] Mitt tips om du ska på din första säsong till kanada är att köpa tex ett par begagnade völkl Gotama eller k2 Seth i längd ca 5 cm längre än dig själv. Jag råder dig att köpa skidor i kanada då det är avsevärt billigare än i sverige. Kolla Gear Swap på www.tetongravity.com/forums Om du efter ett tag in på säsongen känner att dina skidor inte räcker till, kan du komplettere efter behov, när du vet vad du själv behöver för att hjälpa just din åkning. Eftersom du kommit billigt undan med skidorna ska du sen lägga en rejäl slant på att köpa ett par riktigt bra pjäxor hos en bootfitter. Detta gör du direkt från början så slipper du åka på dåliga pjäxor som du ändå får slänga efter en säsong eftersom dom både gjorde ont och satt dåligt. Du behöver inte fråga dig vilka pjäxor specifikt som är bra, detta vet bootfittern, se bara till att välja en med bra rykte. Försök att inte välja bort något pga pris... det kan bli ganska dyrt, men kommer vara otroligt värt det i långa loppet. Bootfittern bör ligga nära där du åker skidor så du kan göra justeringar kontinuerligt ända tills dess att du är helt nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för mina första lagg och pjäxor!
Tillbaka
Topp