Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för mina första lagg och pjäxor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 583900" data-attributes="member: 58561"><p>tycker FF har helt rätt, skidor kommer du kunna hitta billigt på plats, satsa på ett par lagg med 100-110 mm i midja, några cm längre än du själv. traditionellt spann är kanske att föredra om du har för avsikt att använda dem lika mycket i pist som utanför. gotama som FF nämnde är ett bra val, men jag skulle vilja slå ett slag för nordica blower som är MIN favorit i det segmentet, dvs feta allroundskidor som funkar bra i pist.</p><p></p><p>och snåla vad du gör inte på pjäxorna, bra skor är A och O för en lyckad säsong!</p><p></p><p>vad gäller shogun och 100 flex tycker jag inte att det är en speciellt hård sko, men det beror ju på dig som åkare också. vad väger du? åker du med bra teknik och kraft kan ju 100-flex rentav vara mjukt... jag har haft 110-flex på mina salomonpjuck tidigare och tyckte de var rätt mjuka, och jag väger inte mer än 78.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 583900, member: 58561"] tycker FF har helt rätt, skidor kommer du kunna hitta billigt på plats, satsa på ett par lagg med 100-110 mm i midja, några cm längre än du själv. traditionellt spann är kanske att föredra om du har för avsikt att använda dem lika mycket i pist som utanför. gotama som FF nämnde är ett bra val, men jag skulle vilja slå ett slag för nordica blower som är MIN favorit i det segmentet, dvs feta allroundskidor som funkar bra i pist. och snåla vad du gör inte på pjäxorna, bra skor är A och O för en lyckad säsong! vad gäller shogun och 100 flex tycker jag inte att det är en speciellt hård sko, men det beror ju på dig som åkare också. vad väger du? åker du med bra teknik och kraft kan ju 100-flex rentav vara mjukt... jag har haft 110-flex på mina salomonpjuck tidigare och tyckte de var rätt mjuka, och jag väger inte mer än 78. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för mina första lagg och pjäxor!
Tillbaka
Topp