Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips för Zermatt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrick" data-source="post: 935243" data-attributes="member: 15213"><p>Är glad över att några försöker locka över er till Cervinia istället, antalet offpiståkare har ökat kraftigt sista 5 åren i Zermatt, men är fortfarande relativt lågt. </p><p></p><p>Det finns mycket bra åkning av varierande svårighetsgrad, allt från riktigt extremt till mysflakt. Ett antal bra tips är att starta kring de markerade (gula) offpistlederna och köra avstickare därifrån. I övrigt finns det mycket att leta efter i anslutning till liftarna. </p><p></p><p>Men det finns mycket bra off pist även i Cervinia. Den mest uppenbara är ravinen precis när ni åker över från Zermatt (den övergången ni tar när ni först åker tillbaka mot Zermatt för att sedan hålla vänster in i Italien)</p><p></p><p>Om ni är duktiga skidåkare kan det absolut vara värt att hyra guide en dag om förhållandena är goda, det finns en hel del dolda ganska avancerade linjer att köra. Viktigt då att göra klart med guiden att ni vill åka lite tuffare. (ett tips, Simon Anthamatten, hälsa från mig, sjukt bra guide och duktig skidåkare, han är bror med Samuel som kom tvåa i WFT, han har själv vunnit VM i isklättring så det finns lite kompetens hos den killen)</p><p></p><p>Restauranger: </p><p>Kleinsidan: Staefel Alp, Zum See, Blatten afteski: Hennu Stall</p><p>Sunegga sidan: Chez Vrony, Flue Alp afterski: Olympia</p><p></p><p>Byn: för en skönt häng med bra men enkel mat (Bubble, som drivs av Svenska Andreas) eller lite finare mat: Gitan (godaste lammet jag ätit i hela mitt liv, Snow Boat (källaren), Afterski: Snow Boat (baren), Papperla</p><p></p><p>Vi dåligt väder: lira lite "Swiss bowling" Kuggek (eller ngt liknande) på Kegelbahn (källaren under Hotel Bristol). </p><p></p><p>det finns mer men detta var ett axplock.</p><p></p><p>//Patrick</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrick, post: 935243, member: 15213"] Är glad över att några försöker locka över er till Cervinia istället, antalet offpiståkare har ökat kraftigt sista 5 åren i Zermatt, men är fortfarande relativt lågt. Det finns mycket bra åkning av varierande svårighetsgrad, allt från riktigt extremt till mysflakt. Ett antal bra tips är att starta kring de markerade (gula) offpistlederna och köra avstickare därifrån. I övrigt finns det mycket att leta efter i anslutning till liftarna. Men det finns mycket bra off pist även i Cervinia. Den mest uppenbara är ravinen precis när ni åker över från Zermatt (den övergången ni tar när ni först åker tillbaka mot Zermatt för att sedan hålla vänster in i Italien) Om ni är duktiga skidåkare kan det absolut vara värt att hyra guide en dag om förhållandena är goda, det finns en hel del dolda ganska avancerade linjer att köra. Viktigt då att göra klart med guiden att ni vill åka lite tuffare. (ett tips, Simon Anthamatten, hälsa från mig, sjukt bra guide och duktig skidåkare, han är bror med Samuel som kom tvåa i WFT, han har själv vunnit VM i isklättring så det finns lite kompetens hos den killen) Restauranger: Kleinsidan: Staefel Alp, Zum See, Blatten afteski: Hennu Stall Sunegga sidan: Chez Vrony, Flue Alp afterski: Olympia Byn: för en skönt häng med bra men enkel mat (Bubble, som drivs av Svenska Andreas) eller lite finare mat: Gitan (godaste lammet jag ätit i hela mitt liv, Snow Boat (källaren), Afterski: Snow Boat (baren), Papperla Vi dåligt väder: lira lite "Swiss bowling" Kuggek (eller ngt liknande) på Kegelbahn (källaren under Hotel Bristol). det finns mer men detta var ett axplock. //Patrick [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips för Zermatt
Tillbaka
Topp