Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips gällande alpresa.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1242331" data-attributes="member: 144594"><p>Ok men… För en grupp som beskriver sig själva som ”nybörjare hela bunten typ”, även om de har åkt litet i Sälen, skulle jag ändå inte rekommendera just St Anton när det finns så många andra alporter att välja på. Som är litet ”vänligare” åkmässigt än St Anton. </p><p></p><p>En bra nybörjarort (liksom en lämplig ort för ett ”blandat gäng”) bör t ex ha en stor andel stora breda pister som inte lutar alltför mycket, och som är lätt tillgängliga nära huvudorten. Tycker jag.</p><p> I St Anton passar Rendl hyggligt (men ej perfekt) in på detta medan de nedre delarna av systemet på huvudsidan lätt blir ganska trångt och uppåkt för en nybörjare. Vilket man kanske inte tänker på om man är litet vanare åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1242331, member: 144594"] Ok men… För en grupp som beskriver sig själva som ”nybörjare hela bunten typ”, även om de har åkt litet i Sälen, skulle jag ändå inte rekommendera just St Anton när det finns så många andra alporter att välja på. Som är litet ”vänligare” åkmässigt än St Anton. En bra nybörjarort (liksom en lämplig ort för ett ”blandat gäng”) bör t ex ha en stor andel stora breda pister som inte lutar alltför mycket, och som är lätt tillgängliga nära huvudorten. Tycker jag. I St Anton passar Rendl hyggligt (men ej perfekt) in på detta medan de nedre delarna av systemet på huvudsidan lätt blir ganska trångt och uppåkt för en nybörjare. Vilket man kanske inte tänker på om man är litet vanare åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips gällande alpresa.
Tillbaka
Topp