Tips gällande Walkie Talkie

richie_sthlm

Ny medlem
Tjenare,

Som tråden säger så är jag ute efter köptips gällande walkie talkies. Har läst lite på nätet men informationen är inte allt för bra, eller så suger jag på googla :/

Iaf, jag är ute efter walkie talkie (ett par). Någon som har tips på vad man ska köpa? har kollat lite på el-giganten, onoff, siba, teknikmagasinet men det verkar mest vara skit?

Priset bör ligga runt 1000kr - 1500kr.

Tacksam för hjälp i denna glesa djungel...

//Richie

finns ett par för 800 på claes ohlsson som har lös mic/högtalare som man lätt kan fästa på axelremmen på ryggsäcken, annars skulle jag rekommendera de små röda doro för 500 som finns överallt, köp inte exibel eller vad de nu heter som e de billiga på claes ohlsson

Jag har själv en TopCom TwinTalker 9100, den är helt okej, men det finns vissa detaljer med den som kunde varit klart bättre. Det var ett tag sen jag kollade på walkies, men om man ska se till mer "konsumentinriktade" walkies fanns det i alla fall förut ett annat paket som innehåll ett par som var ungefär som de jag länkat ovan, fast något förbättrade. Den är enligt mig ett riktigt bra köp om du kan hitta den. Utseendemässigt påminner den väldigt mycket om topcomen jag länkat till, fast svart, något mer fyrkantig och med en volymratt ovanpå. Den låg i samma prisklass på ett ungefär också och kom med en svart låda.

Vill du gå upp något i pris (och kvalitet) kan jag rekommendera att titta på icom, de har "bra skit" skulle man kunna säga. Jag är osäker på om du kan komma undan med 1500 för ett par i det läget dock, då får du nog räkna med att lägga åtminstone dryga 2000 för ett par.

Senast ändrad:
En grej som är att tänka på med den är det i princip är omöjligt att få tag på headsets eller lösa micar/högtalare utöver det som följer med, detta då den inte använder sig av några standardiserade kontaktsystem.

BCA Link 2.0 europe edition kan jag rekommendera om du är beredd att gå upp till ca 1500 st. Då de ör på rabatt just nu.

Tillbaka
Topp