Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips i valdi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wippeh" data-source="post: 403924" data-attributes="member: 41385"><p>om du vill upp fort på berget en härligt solig dag och nysnö är det solaise och sedan madeleineliften och sen ner höger som gäller.</p><p></p><p> om du tar kabinen upp från fornet så finns de därifrån en knapplift som tar dig upp till ett vad jag tror är riktigt långt puderåk(inte åkt, blivit rädda för alla varningar). rakt fram när du slänger av knappliften sen ner vänster(denna finns under offpistrepor med lite bättre text) och är enkelt att ta sig till och slutar i fornet. annars har jag tagit samma lift upp och sedan höger då du hoppar av till en typ av bowl. rätt kort åk men helt klart roligt med puder.</p><p></p><p> vid tätt snöfall är de skogen ned mot fornet som gäller och även så finns de vid la daille(fått för mig att fornet är bättre, och där höll vi oss). ta fornet-kabinen upp och sen tar du till höger när du tagit dig ur kabinen(skiers left). min favorit som håller relativt bra hela dagen.</p><p></p><p> bara lite snabba åk utan ansträngning att lokalisera. bara turiståkt i valdi och alltid valt de enklare åken när de funnits snö.</p><p></p><p>hoppas de kommer till någon nytta och att jag förklarat rätt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wippeh, post: 403924, member: 41385"] om du vill upp fort på berget en härligt solig dag och nysnö är det solaise och sedan madeleineliften och sen ner höger som gäller. om du tar kabinen upp från fornet så finns de därifrån en knapplift som tar dig upp till ett vad jag tror är riktigt långt puderåk(inte åkt, blivit rädda för alla varningar). rakt fram när du slänger av knappliften sen ner vänster(denna finns under offpistrepor med lite bättre text) och är enkelt att ta sig till och slutar i fornet. annars har jag tagit samma lift upp och sedan höger då du hoppar av till en typ av bowl. rätt kort åk men helt klart roligt med puder. vid tätt snöfall är de skogen ned mot fornet som gäller och även så finns de vid la daille(fått för mig att fornet är bättre, och där höll vi oss). ta fornet-kabinen upp och sen tar du till höger när du tagit dig ur kabinen(skiers left). min favorit som håller relativt bra hela dagen. bara lite snabba åk utan ansträngning att lokalisera. bara turiståkt i valdi och alltid valt de enklare åken när de funnits snö. hoppas de kommer till någon nytta och att jag förklarat rätt :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips i valdi
Tillbaka
Topp