Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av nya puderskidor önskas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 513082" data-attributes="member: 40931"><p>Kan voucha för att ehp193 är en fantastisk skida som är otroligt bra och trygg i puder, samt klarar hårdare blandad snö galant. Du svänger ju oftast inte en sån här skida med svängradien i alla fall, utan mer med hjälp av flexet. Jag har kört lite på de gamla vita ehp med svarta träd på, och de nyasta är något hårdare, men du är tyngre än mig så det blir nog bra. Dock kommer du ju inte kunna direkt CARVA dom i pist.</p><p></p><p>Köp INTE katana. Fall inte för lockelsen, jag vet att de är jättebra skidor. När de är nya. Inte lika bra efter en månad eller två när du inte har något belag kvar, du har stora hål in till kärnan och det är bara att kasta den förbannade skiten åt helvete. Fy fan för völkl och katana. Du kommer heller inte få några nya skidor.</p><p></p><p>Mothership har jag inte åkt på. Men är som du säger ganska stora och styva.</p><p></p><p>En annan grej är ju hur mycket kickturns du tror du kommer göra på dina turer. För ett par skidor över 190 är i min åsikt jobbiga som fan att göra kickturns med. Så om du tror att du ska tura mycket branta turer med mycket vändningar kanske du ska kika på tex nya Legend pro som finns i 190cm. Dessa är iofs något mer allroundbetonade och mindre puderinriktade än de skidor du listat.</p><p></p><p>Hoppas detta har hjälp något.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 513082, member: 40931"] Kan voucha för att ehp193 är en fantastisk skida som är otroligt bra och trygg i puder, samt klarar hårdare blandad snö galant. Du svänger ju oftast inte en sån här skida med svängradien i alla fall, utan mer med hjälp av flexet. Jag har kört lite på de gamla vita ehp med svarta träd på, och de nyasta är något hårdare, men du är tyngre än mig så det blir nog bra. Dock kommer du ju inte kunna direkt CARVA dom i pist. Köp INTE katana. Fall inte för lockelsen, jag vet att de är jättebra skidor. När de är nya. Inte lika bra efter en månad eller två när du inte har något belag kvar, du har stora hål in till kärnan och det är bara att kasta den förbannade skiten åt helvete. Fy fan för völkl och katana. Du kommer heller inte få några nya skidor. Mothership har jag inte åkt på. Men är som du säger ganska stora och styva. En annan grej är ju hur mycket kickturns du tror du kommer göra på dina turer. För ett par skidor över 190 är i min åsikt jobbiga som fan att göra kickturns med. Så om du tror att du ska tura mycket branta turer med mycket vändningar kanske du ska kika på tex nya Legend pro som finns i 190cm. Dessa är iofs något mer allroundbetonade och mindre puderinriktade än de skidor du listat. Hoppas detta har hjälp något. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av nya puderskidor önskas!
Tillbaka
Topp