Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av nya puderskidor önskas!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 513107" data-attributes="member: 1008"><p>Är det bara jag som reagerar på kombinationen hård/medelhård chargeskida med 90 kg lång åkare och en 12-dinbindning? Utan att ha provat Baron så tror jag att den är för klen för den sortens skida och för din kroppshydda. Har aldrig hört talas om någon som tycker att Duke är för hård eller rejäl, snarare tvärtom.</p><p></p><p>Med det sagt så tror jag att de tre skidorna du listar kan läggas upp i en rangordning (1:Line, 2: 4frnt, 3:Völkl) efter hur "brutala" dom är. Moderskeppen har jag hört är mycket styva och liknande Dyna XXL i skidkänsla, 4frnt har visserligen blivit lite mjukare men är fortfarande en rejäl chargeskida och Katanan verkar vara en fin allroundskida (för sin bredd) men dras med kvalitétsproblem. Blowern som nån nämner är nog ett fint val också, ingen jag vet som är missnöjd med den, speciellt efter att dom har skippat den idiotiska tailen.</p><p></p><p>Antar att du ska handla på VPG, men annar skulle du kunna kolla på Goodha 114 om det finns några kvar (tror det). Tycker själv att det är en utmärkt allroundskida så länge du underhåller stålkanterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 513107, member: 1008"] Är det bara jag som reagerar på kombinationen hård/medelhård chargeskida med 90 kg lång åkare och en 12-dinbindning? Utan att ha provat Baron så tror jag att den är för klen för den sortens skida och för din kroppshydda. Har aldrig hört talas om någon som tycker att Duke är för hård eller rejäl, snarare tvärtom. Med det sagt så tror jag att de tre skidorna du listar kan läggas upp i en rangordning (1:Line, 2: 4frnt, 3:Völkl) efter hur "brutala" dom är. Moderskeppen har jag hört är mycket styva och liknande Dyna XXL i skidkänsla, 4frnt har visserligen blivit lite mjukare men är fortfarande en rejäl chargeskida och Katanan verkar vara en fin allroundskida (för sin bredd) men dras med kvalitétsproblem. Blowern som nån nämner är nog ett fint val också, ingen jag vet som är missnöjd med den, speciellt efter att dom har skippat den idiotiska tailen. Antar att du ska handla på VPG, men annar skulle du kunna kolla på Goodha 114 om det finns några kvar (tror det). Tycker själv att det är en utmärkt allroundskida så länge du underhåller stålkanterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av nya puderskidor önskas!
Tillbaka
Topp