Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 939271" data-attributes="member: 15720"><p>Bra svar FF. Första riktiga säsongen kan man absolut köra dagsturer med vanliga pjäxor och Diamir eller Marker på ett par begagnade skidor med tillhörande hudar. Om man läser frågan står det att det är en student med begränsad ekonomi som har ett par nya pjäxor som han vill kunna använda. Att då föreslå att man ska dra på och skaffa Dynafit-utrustning känns för mig lite oseriöst. Kan dock hålla med om att den typen av utrustning säkert är överlägset om man ska tura seriöst och länge o har en fet plånbok att ösa ur, men så uppfattar inte jag riktigt att fallet är hos frågeställaren (för närvarande...). Självklart blir turandet tyngre och lite obekvämare än med bästa tänkbara utrustning, men jag är övertygad om att det första säsongen är bättre att lägga pengarna på att ha råd att vara iväg länge med en lite sämre utrustning än att köpa västingprylar och bara ha råd att vara borta några veckor.....</p><p>Om det sedan känns som att det blir fler säsonger kan det vara läge att köpa turpjäxor som passar Dynafit och så småningom även skidor m Dynafit bindningar om flerdagsturer står på schemat.</p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 939271, member: 15720"] Bra svar FF. Första riktiga säsongen kan man absolut köra dagsturer med vanliga pjäxor och Diamir eller Marker på ett par begagnade skidor med tillhörande hudar. Om man läser frågan står det att det är en student med begränsad ekonomi som har ett par nya pjäxor som han vill kunna använda. Att då föreslå att man ska dra på och skaffa Dynafit-utrustning känns för mig lite oseriöst. Kan dock hålla med om att den typen av utrustning säkert är överlägset om man ska tura seriöst och länge o har en fet plånbok att ösa ur, men så uppfattar inte jag riktigt att fallet är hos frågeställaren (för närvarande...). Självklart blir turandet tyngre och lite obekvämare än med bästa tänkbara utrustning, men jag är övertygad om att det första säsongen är bättre att lägga pengarna på att ha råd att vara iväg länge med en lite sämre utrustning än att köpa västingprylar och bara ha råd att vara borta några veckor..... Om det sedan känns som att det blir fler säsonger kan det vara läge att köpa turpjäxor som passar Dynafit och så småningom även skidor m Dynafit bindningar om flerdagsturer står på schemat. //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Tillbaka
Topp