Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eknor88" data-source="post: 939304" data-attributes="member: 119843"><p>Oj oj, tack för alla svar!! (Jag är för övrigt en hon och inte han...hehe :P) Vet fortfarande inte hur jag ska göra.. Svårt val! Mina nya pjäxor jag köpte förra året är ett par Lange Exclusive RX90 som inte har gåläge. De är dessutom aningen för små eftersom jag fick massor av tips om att ha köpa riktigt tajta pjäxor.. Dvs, de är nog inte så bra att tura på.. </p><p>Nu är det så att jag redan är i Kanada, och kan tyvärr inte gå till Alpingaraget eller liknande och köpa pjäxor.. och vet inte riktigt vart man köper bra grejer här.. eller vart man får tag i begagnade saker heller för den delen. Funderar på att beställa skidor från Backcontry.com, skulle det vara en bra idé tror ni? </p><p>Det svåra valet blir alltså om jag vill kosta på en hel dynafitutrustning direkt eller om jag köper något ok, billigare som funkar till mina pjäxor. Frågan är om jag kommer kunna tura alls med mina pjäxor.. Saken är ju också att det är den här säsongen jag är i Kanada och har några av världens bästa skidorter i närheten, så ska jag ändå köpa bra utrustning någon gång kan jag egentligen lika gärna göra det direkt... Det dumma är att om jag köper Dynafit kommer jag inte kunna använda mina pjäxor alls. Jag har dessutom tänkt passa på att köpa lavinutrustning (så har ni tips om det med så välkomnas det), så det kanske blir lite väl dyrt med Dynafit... Men går det att få hela paketet med dynafitgrejer för bara 10000? Trodde det skulle gå på typ det dubbla? </p><p>Jag är verkligen dålig på att ta beslut, och dessutom ganska okunnig... så tack så jättemycket för all hjälp! =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eknor88, post: 939304, member: 119843"] Oj oj, tack för alla svar!! (Jag är för övrigt en hon och inte han...hehe :P) Vet fortfarande inte hur jag ska göra.. Svårt val! Mina nya pjäxor jag köpte förra året är ett par Lange Exclusive RX90 som inte har gåläge. De är dessutom aningen för små eftersom jag fick massor av tips om att ha köpa riktigt tajta pjäxor.. Dvs, de är nog inte så bra att tura på.. Nu är det så att jag redan är i Kanada, och kan tyvärr inte gå till Alpingaraget eller liknande och köpa pjäxor.. och vet inte riktigt vart man köper bra grejer här.. eller vart man får tag i begagnade saker heller för den delen. Funderar på att beställa skidor från Backcontry.com, skulle det vara en bra idé tror ni? Det svåra valet blir alltså om jag vill kosta på en hel dynafitutrustning direkt eller om jag köper något ok, billigare som funkar till mina pjäxor. Frågan är om jag kommer kunna tura alls med mina pjäxor.. Saken är ju också att det är den här säsongen jag är i Kanada och har några av världens bästa skidorter i närheten, så ska jag ändå köpa bra utrustning någon gång kan jag egentligen lika gärna göra det direkt... Det dumma är att om jag köper Dynafit kommer jag inte kunna använda mina pjäxor alls. Jag har dessutom tänkt passa på att köpa lavinutrustning (så har ni tips om det med så välkomnas det), så det kanske blir lite väl dyrt med Dynafit... Men går det att få hela paketet med dynafitgrejer för bara 10000? Trodde det skulle gå på typ det dubbla? Jag är verkligen dålig på att ta beslut, och dessutom ganska okunnig... så tack så jättemycket för all hjälp! =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Tillbaka
Topp