Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 939596" data-attributes="member: 74439"><p>En möjlig förklaring till det vore att Conrad säljer prylar året om, medan skidbutiken bredvid pisten enbart har några månader på sig att tjäna sina pengar. Men ärligt talat så tror jag inte det skiljer så mycket mellan butik och Conrad faktiskt.</p><p></p><p>Angående turutrustning så hade jag satsat på något begagnat om ekonomin är ett hinder. På TGR borde du kunna fynda något vettigt som du kan använda med dina nuvarande pjäxor. Skulle inte förvåna mig om det börjar dyka upp Dukes till vettiga priser när prylnördarna byter till Salomons nya turbindning. Att knata i alpina pjäxor är inte lika bekvämt som att knata i turpjäxor men det är absolut inte omöjligt att göra turer i dem. Det är bättre att köpa begagnat och kunna åka nu än att behöva vänta till nästa säsong om du nu ska tillbringa hela vintern i Kanada, allt är bättre än att inte åka! Fastnar du sedan för turåkning så är techbindningar ett självklart val, men väger man inte att det är mycket pengar och eventuellt mycket missad skidåkning så inser man att det på inga sätt är nödvändigt från början.</p><p>Lägg hellre pengarna på en kurs så du kan röra dig säkert (nåja, säkrare) i lavinterräng än på flashig utrustning när du är helt grön.</p><p>Många har tipsat om sportconrad.de men jag vet inte hur pass prisvärda de är om man ska få prylarna skickade till Kanada, frakt och tull borde äta upp den besparingen ganska så snabbt misstänker jag, men det är ju bara att räkna på siffrorna och jämföra med lokala alternativ eller Kanadensiska internetbutiker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 939596, member: 74439"] En möjlig förklaring till det vore att Conrad säljer prylar året om, medan skidbutiken bredvid pisten enbart har några månader på sig att tjäna sina pengar. Men ärligt talat så tror jag inte det skiljer så mycket mellan butik och Conrad faktiskt. Angående turutrustning så hade jag satsat på något begagnat om ekonomin är ett hinder. På TGR borde du kunna fynda något vettigt som du kan använda med dina nuvarande pjäxor. Skulle inte förvåna mig om det börjar dyka upp Dukes till vettiga priser när prylnördarna byter till Salomons nya turbindning. Att knata i alpina pjäxor är inte lika bekvämt som att knata i turpjäxor men det är absolut inte omöjligt att göra turer i dem. Det är bättre att köpa begagnat och kunna åka nu än att behöva vänta till nästa säsong om du nu ska tillbringa hela vintern i Kanada, allt är bättre än att inte åka! Fastnar du sedan för turåkning så är techbindningar ett självklart val, men väger man inte att det är mycket pengar och eventuellt mycket missad skidåkning så inser man att det på inga sätt är nödvändigt från början. Lägg hellre pengarna på en kurs så du kan röra dig säkert (nåja, säkrare) i lavinterräng än på flashig utrustning när du är helt grön. Många har tipsat om sportconrad.de men jag vet inte hur pass prisvärda de är om man ska få prylarna skickade till Kanada, frakt och tull borde äta upp den besparingen ganska så snabbt misstänker jag, men det är ju bara att räkna på siffrorna och jämföra med lokala alternativ eller Kanadensiska internetbutiker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Tillbaka
Topp