Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 939741" data-attributes="member: 74439"><p>Jag förstår din tankegång där. Däremot så förutsätter du ju att dina färdkamrater även de har transceiver, spade och sond. Jag förstår inte varför man inom gruppen skulle kunna komma överens om att det är den säkerhetsutrustning som vi bär men inte kunna komma överens om att vi enbart bär ballongsäckar.</p><p>Det är ett ställningstagande man måste ta som grupp, och är alla överens om att 'vi ägnar oss inte åt kamraträddning utan här är det enbart ballongsäck som gäller' så har man gjort det valet. Om alla är lika stora egoister så är det ju inget problem.</p><p>Men jag håller med dig, jag skulle heller inte åka med någon som inte bär transceiver, spade och sond. Men det beror på att jag är en egoist, det är inte för deras egen säkerhet som jag ställer de kraven på mina färdkamrater.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 939741, member: 74439"] Jag förstår din tankegång där. Däremot så förutsätter du ju att dina färdkamrater även de har transceiver, spade och sond. Jag förstår inte varför man inom gruppen skulle kunna komma överens om att det är den säkerhetsutrustning som vi bär men inte kunna komma överens om att vi enbart bär ballongsäckar. Det är ett ställningstagande man måste ta som grupp, och är alla överens om att 'vi ägnar oss inte åt kamraträddning utan här är det enbart ballongsäck som gäller' så har man gjort det valet. Om alla är lika stora egoister så är det ju inget problem. Men jag håller med dig, jag skulle heller inte åka med någon som inte bär transceiver, spade och sond. Men det beror på att jag är en egoist, det är inte för deras egen säkerhet som jag ställer de kraven på mina färdkamrater. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför köp av turskidor?
Tillbaka
Topp