Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför skidköp (allmountain)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1026770" data-attributes="member: 120579"><p>Hej Johan. Du är lång och relativt tung.</p><p>Tror att du ska ha en skida som är ganska lång pga din vikt. Jag hade tittat på extrem project 100. Vill du ha en skida som funkar bäst i pist hade jag tagit 186cm före 193cm. Obs jag gillar själv när skidorna inte blir för långa, dock en smaksak. Där har du en skida som kan funka för dig även i offpist. Kommer du åka mestadels pist hade jag kollat efter nått runt 85-95 midja ju bredare du väljer destomer offpist kan du åka. Va ärlig mot dig själv om hur mycket offpist du kommer åka. Åker du ca 25% offpist hade jag kollat in en skida med midja från 95-105 kanske ända upp till 110mm</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1026770, member: 120579"] Hej Johan. Du är lång och relativt tung. Tror att du ska ha en skida som är ganska lång pga din vikt. Jag hade tittat på extrem project 100. Vill du ha en skida som funkar bäst i pist hade jag tagit 186cm före 193cm. Obs jag gillar själv när skidorna inte blir för långa, dock en smaksak. Där har du en skida som kan funka för dig även i offpist. Kommer du åka mestadels pist hade jag kollat efter nått runt 85-95 midja ju bredare du väljer destomer offpist kan du åka. Va ärlig mot dig själv om hur mycket offpist du kommer åka. Åker du ca 25% offpist hade jag kollat in en skida med midja från 95-105 kanske ända upp till 110mm [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips inför skidköp (allmountain)
Tillbaka
Topp