Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips Italienska alperna / Sauze D’Oulx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1329552" data-attributes="member: 144594"><p>Hej! Ja jag kan rekommendera Dolomiterna som Pistecarver skriver. Dvs det mesta öster om autostradan som går mellan Brennerpasset och Gardasjön. Men i de östra delarna (Arabba, Cortina) blir det mindre ”Österrikiskt”.</p><p></p><p>Man får en bra kombination av det bästa av Österrike och Italien. Området heter Sydtyrolen (Alto Adige på italienska) och tillhörde Österrike fram till 1919. Canazei dit många svenskar åker är kanske mest prisvärt - enda nackdelen är att pisterna inte går ner till byn. Kommer man med bil brukar jag rekommendera Alta Badia (La Villa, Corvara, Colfosco). Bäst till ligger Selva i Val Gardena men där är tyvärr numera lika dyrt som i Ischgl. Mest avancerad skidåkning finns vid Arabba. Men alla de nämnda orterna (och fler) kan man nå på skidor på samma liftkort. </p><p></p><p>Bilder nedan från vårt boende i lilla Colfosco i vintras och litet från omgivningarna.</p><p></p><p>[ATTACH=full]43113[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH=full]43112[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1329552, member: 144594"] Hej! Ja jag kan rekommendera Dolomiterna som Pistecarver skriver. Dvs det mesta öster om autostradan som går mellan Brennerpasset och Gardasjön. Men i de östra delarna (Arabba, Cortina) blir det mindre ”Österrikiskt”. Man får en bra kombination av det bästa av Österrike och Italien. Området heter Sydtyrolen (Alto Adige på italienska) och tillhörde Österrike fram till 1919. Canazei dit många svenskar åker är kanske mest prisvärt - enda nackdelen är att pisterna inte går ner till byn. Kommer man med bil brukar jag rekommendera Alta Badia (La Villa, Corvara, Colfosco). Bäst till ligger Selva i Val Gardena men där är tyvärr numera lika dyrt som i Ischgl. Mest avancerad skidåkning finns vid Arabba. Men alla de nämnda orterna (och fler) kan man nå på skidor på samma liftkort. Bilder nedan från vårt boende i lilla Colfosco i vintras och litet från omgivningarna. [ATTACH type="full" alt="1768390522278.webp"]43113[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1768390278093.webp"]43112[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tips Italienska alperna / Sauze D’Oulx?
Tillbaka
Topp