Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips/kritik på ny/befintlig utrustning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 1037292" data-attributes="member: 96893"><p>Hallå du</p><p></p><p>Nu är ju det här med utrustning högst personligt men jag kan ju säga hur jag ser på det.</p><p></p><p>Som du beskriver dig tycker jag du ska ha en hyfsat styv och inte för bred bräda med full camber (spann) eftersom att det är carving egenskaperna du håller som högst. Jag menar att det är viktigt att inte ha en för bred bräda om man gillar att ligga hårt på kant, så smal bräda som fötterna tillåter utan toe eller heeldrag. Själv har jag 41.5 på bootsen och jag vill ha brädor som är smalare än 25 cm i midjan på den bräda jag har som passar den typ av åkning du vill köra har jag 24.7 cm i midjan.</p><p></p><p>Din bräda verkar va ganska nice, skulle inte kalla den för en puderbräda utan snarare friåkning vilket ofta är samma som man vill ha i pisten. Den verkar hyfsat styv och vad jag kan förstå har den fullt spann. 25.1 cm hitta jag att den skulle va i midjan så det funkar men jag skulle inte vilja gå bredare, ska dock säga att det blir svårare och svårare att hitta brädor som är runt 160 och under 25 i midjan.</p><p></p><p>Bindningarna ser jag inge problem i, det jag har kört från rome är ett par säsonger gamla rome 390 och dom funkade fint. Om dom inte klämmer eller sitter konstigt på just dina fötter hade jag inte bytt.</p><p></p><p>Vad det gäller boots så skulle jag säga att om du får ont och det inte känns rätt är det inte rätt. Nummer ett är att hitta ett par boots/märke som passar dina fötter. Det enda som jag kan säga att efter din beskrivning av din åkning hade jag satsat på nått riktigt styvt. Exempel på styva boots som olika märken är 32 prime (kör jag själv på), Nike lunar endor, salomon malamute eller ride insano. 32 prime är redigt breda och nike är smala dom andra vet jag inte riktigt men skulle chansa nån stan mitt emellan.</p><p></p><p>När det kommer till boots är det bara att prova! men se till att skaffa nått styvt.</p><p></p><p>Axel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 1037292, member: 96893"] Hallå du Nu är ju det här med utrustning högst personligt men jag kan ju säga hur jag ser på det. Som du beskriver dig tycker jag du ska ha en hyfsat styv och inte för bred bräda med full camber (spann) eftersom att det är carving egenskaperna du håller som högst. Jag menar att det är viktigt att inte ha en för bred bräda om man gillar att ligga hårt på kant, så smal bräda som fötterna tillåter utan toe eller heeldrag. Själv har jag 41.5 på bootsen och jag vill ha brädor som är smalare än 25 cm i midjan på den bräda jag har som passar den typ av åkning du vill köra har jag 24.7 cm i midjan. Din bräda verkar va ganska nice, skulle inte kalla den för en puderbräda utan snarare friåkning vilket ofta är samma som man vill ha i pisten. Den verkar hyfsat styv och vad jag kan förstå har den fullt spann. 25.1 cm hitta jag att den skulle va i midjan så det funkar men jag skulle inte vilja gå bredare, ska dock säga att det blir svårare och svårare att hitta brädor som är runt 160 och under 25 i midjan. Bindningarna ser jag inge problem i, det jag har kört från rome är ett par säsonger gamla rome 390 och dom funkade fint. Om dom inte klämmer eller sitter konstigt på just dina fötter hade jag inte bytt. Vad det gäller boots så skulle jag säga att om du får ont och det inte känns rätt är det inte rätt. Nummer ett är att hitta ett par boots/märke som passar dina fötter. Det enda som jag kan säga att efter din beskrivning av din åkning hade jag satsat på nått riktigt styvt. Exempel på styva boots som olika märken är 32 prime (kör jag själv på), Nike lunar endor, salomon malamute eller ride insano. 32 prime är redigt breda och nike är smala dom andra vet jag inte riktigt men skulle chansa nån stan mitt emellan. När det kommer till boots är det bara att prova! men se till att skaffa nått styvt. Axel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tips/kritik på ny/befintlig utrustning.
Tillbaka
Topp